Историята на дизеловите двигатели в Русия обхваща повече от седем десетилетия, но краят й е нещастен.Тяхната разработка започва още преди Втората световна война, когато в едно от „затворените“ конструкторски бюра (в тях работят само осъдени инженери) е създаден двигателя „Коджу“ (Коба Джугашвили е партийният псевдоним и истинската фамилия на Сталин). Експерименталните двигатели са инсталирани на прототипи на камиони, модифицирани, но така и не доведени до реализация или производство.
Неуспешната история на руските дизелови коли (ГАЛЕРИЯ):
Последният опит за създаване на сериен пътнически дизелов автомобил в историята на СССР и на Русия е Волга ГАЗ-3110. Двигателят ГАЗ-560, лицензиран от австрийската компания Steyr, е необичаен - цилиндровият блок и главата са неделим елемент. Опитът от експлоатацията на няколко дизелови двигателя на Газели и Волги доказа, че двигателите са издръжливи, но се оказват със сбъркана конструкция.
При обем от 2,1 литра, агрегатът развива 95 к.с., а във версията с интеркулер - 110 к.с. Но търсенето на дизелови Волги също се оказва нищожно. А самата кола става все по-малко интересна за купувачите


4