IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda иска Nissan да се освободи от Renault преди сливането

Акциите на французите в японската фирма може да се окажат проблем

Сливането на Honda и Nissan трябва да приключи през 2026, но преговорите между двата японски автомобилни гиганта се сблъскват с някои препятствия. Едно от тях се оказва дялът на Renault в Nissan, съобщава агенция Bloomberg.


Honda-Nissan


Както е известно, французите притежават 35,7% от японски производител, с който все още са в един алианс. В Honda обаче изобщо не харесват това, тъй като искат да създадат сливане с партньор, които не зависи от никой друг. Затова и настояват Nissan да изкупи обратно акциите си от Renault, което ще струва около 3,5 млрд евро.

Проблемът в случая е, че в един момент същите тези акции може да се окажат собственост на трета страна. Още при първите съобщения за разговори между Honda и Nissan, се появиха слухове, че тайванската Foxconn е готова да придобие японската марка, като първата крачка в тази посока е именно покупката на акциите на Renault.


Nissan


Като се има предвид фактът, че сливането между Honda и Nissan ще доведе до раждането на една от най-големите автомобилни групи в света, подобни опасения са напълно логична. В официалното съобщение за пресата, публикувано от Honda и Nissan, не се споменава френската компания, която от своя страна заяви, че „ще разгледа всички възможности според най-добрите интереси на групата и нейните заинтересовани страни".

В момента Honda и Nissan все още проучват осъществимостта на сливането и решението трябва да бъде взето до края на януари. В случай на положителен резултат през 2026 г. ще бъдат предприети различните действия, които ще доведат до създаването на нова група. Със сигурност обаче до края на месеца Nissan едва ли ще предприеме действия по придобиване на акциите на Renault, най-малкото, защото компанията има други проблеми за решаване и едва ли може да си го позволи.


0 от 500
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    А любимата ти Московия, от която избягаха 20 млн. млади, а още 2 млн. изби или инвалидизира на фронта, дали не е няколко пъти по-пенсионерска?
  • #14
    3 rate up comment 8 rate down comment
    до ( преди 4 седмици )
    Няма значение кои досега са най големите пазари а къде има най голям растеж.Пенсионерска Европа е бита карта
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Рено обезкърви Нисан до 3 модела в Европа, това е добра новина.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Да добавя още нещо много важно - това са сухи факти, статистика. Казвам го, защото явно не знаеш какво означава думата пропаганда. Пропаганда е, когато тойотка разпространява лъжливи твърдения за електромобилите, които фактите оборват всеки ден и то все по-категорично. Пропаганда е, когато журрннааллята тръбят цяла година, че продажбите на електромобили се сривали, а накрая излезе, че дори са се ускорили.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Дори и глупавият заслужава да чуе истината, а тя е, както много пъти сме изтъквали тук, че пазарите, които си изброил не определят...нищо. Нищо. Трите най-големи пазара - Китай, САЩ и Европа - държат 80% от световният пазар. Извън тях, японците имаха по-значими продажби единствено в югоизточна Азия, а в момента китайците изтриват продажбите им там като с много мека и добра гумичка мек молив.
  • #10
    1 rate up comment 10 rate down comment
    До #5 ( преди 4 седмици )
    Тотално си сбъркан от тая евро немска пропаганда. От японското авто строене щяло да останат само "няколко голи имена"..Толкова си зле, че даже и като за балканджия сваляш летвата.Точно ама точно Евро брандовете са тотално прецакани, не преписвай тая участ на японците, които си имат достатъчно реален имидж, пазар и са добре оценени отвъд океана и в Южна Америка, Русия,целият пазар в Африка и огромна част от пазара в Азия. Да china променя играта, но основно за алчния бай евро Ганьовец.
  • #9
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Същевременно китайците ги удрят съществено в цената при двигатели за генератори, лодки и други, а качеството е достатъчно добро. В определини категории мотоциклети вече всички минават на ток. При лодките също токът много дърпа, защото на хората са им омръзнали шумните и вибриращи ДВГ. С други думи, практически всички сфери, за които хонда работеше, се свиват или им предстои бързо свиване.
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    до 6 ( преди 4 седмици )
    А сега - реалността. Автомобилното производство на хонда, както и останалите, са отделни търговски предприятия. Няма никакъв проблем едно от тях да фалира. Всъщност, точно затова го правят - ако единият бизнес не върви, да не повлече и останалите. Второ, явно не си чул, че бизнесът с малките двигатели за сенокосачки и подобни не върви. Хората преминават на ток, а някои места, като Калифорния, забрани бензиновите, защото замърсяват повече от колите.
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до 6 ( преди 4 седмици )
    Ако знаеха, че толкова разбираш от икономика, веднага щяха да те вземат да преподаваш в Станфорд!
  • #6
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Fft ( преди 4 седмици )
    До 3# Много сте неграмотни и неуки . Как ще фалират Хонда , като са най големия производител в света на двигатели с вътрешно горене , кораби , лодки , малки самолети , градинска техника , мотоциклети , мислете преди да пишете глупости...невежи