Volkswagen възроди марката Scout, която работи от 1961 до 1980 година, и през октомври представи готовия за производство пикап Terra и SUV-то Traveller. Автомобилите ще се предлагат с електрически и хибридни задвижвания. Предварителните поръчки не гарантират продажби, но определено показват висок интерес.
Според главния изпълнителен директор на Volkswagen Оливър Блум, Scout Motors е получил повече от 50 000 предварителни поръчки за първите си SUV автомобили. „Отговорът на пазара беше много, много положителен. Това е наследство и един вид любовна история," коментира Блум.
Клиентите на Scout трябва да направят първоначална вноска от $100, която може да бъде върната, за да бъдат сред първите, които ще купят колите. За новите модели пък е е обещано да започнат да се доставят до началото на 2027 година. Марката Scout е част от плана на VW за увеличаване на продажбите на пазара в САЩ, където дялът на германския автомобилен производител в момента е около 4%.
„Нашите амбиции са много по-широки – искаме да увеличим пазарния си дял и зад Океана. Но ако тази марка има успех, не е изключено продуктите и да се появят и в Европа и смятаме, че имаме известен потенциал с всички нови автомобили“, каза Блум.
Интересното е, че макар в САЩ на почит да са пикапите, 70% от поръчките са направени за SUV-то Traveller, което обаче е в съответствие с очакванията на компанията.