IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето коя е най-новата марка на Volkswagen

Германците възраждат легендарно име от миналото, за да атакуват офроуд сегмента

Марките под шапката на концерна Volkswagen се увеличават с още една, потвърди официално главният изпълнителен директор Оливер Блуме. Най-новото попълнение към портфолиото ще се казва Scout. Познавачите на автомобилната история ще се досетят, че не става дума за ново име, а за възраждане на легендарна марка американски автомобили, произвеждана до началото на 80-те години. VW придоби правата върху нея с покупката на Navistar преди две години.
 
  

Volkswagen, Scout
  
   
Scout ще е напълно обособена марка в рамките на VW, каквито днес са Skoda, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche и Ducati. Под други форми концернът контролира също Scania, MAN и Bugatti.

Scout ще произвежда електрически SUV модели и всъдеходи основно за американския пазар, като планира да се конкурира с марки като Rivian. За разлика от тях обаче, новото поделение на VW има богата история и все още легендарен статут за много американци.
  
   
Volkswagen, Scout
Единствената скица на бъдещи модели на Scout, с която разполагаме засега
 
 
    
Оригиналният Scout, също с фокус върху всъдеходите, се произвеждаше от самата зора на ХХ век до 70-те години от International Harvester, производител на комбайни и друго фермерско оборудване. Неговите версии от 60-те и 70-те все още се ползват с култов статут и са много търсени от колекционерите. Това обяснява решението на VW да възроди марката, вместо да се опитва да продава новите си електрически SUV под собственото си име в Щатите, смята анализаторът Ерин Кийтинг от Cox Automotive, цитиран от CNN. Германците нямат кой знае каква репутация в офроуд и SUV сегмента отвъд океана и използването на друго име изглежда логично.
  
   
International Harvester Scout
Модел на Scout от 70-те години
    
    
От няколко десетилетия Америка си остава трън в петата на VW: единственият значим световен пазар, на който германският концерн не играе водеща роля. Предишното ръководство на Volkswagen бе твърдо решено да промени това, построи огромен завод в Чатануга, Тенеси, и подготвяше мощна офанзива с SUV модели в средата на миналото десетилетие. Плановете бяха осуетени обаче от разкрития от американските регулатори Дизелгейт (някои конспиративни теоретици смятат, че тъкмо такава е била целта на ЕРА, агенцията за околна среда, която раздуха скандала). Днес делът на групата VW в САЩ е около 5% от пазара, но само около половината от това се пада на марката Volkswagen.

Сега марката Scout ще започне на чисто: тя инвестира 2 милиарда долара в изцяло нов завод в Блайтууд, Южна Каролина, недалеч от съществуващите големи заводи на BMW, Mercedes и Volvo. Районът е богат на поддоставчици и с добре изградена инфраструктура. Освен това VW строи свой огромен завод за батерии в Канада, а Scout вече разполага и със свой дизайнерски център в Мичиган, оглавен от Крис Бенджамин, бивш дизайнер на Mercedes, Volvo и Stellantis. В бъдеще марката вероятно ще направи и публично предлагане на акции.
  
   
International Harvester Scout
Модел на International Harvester от 50-те
  
   
Впрочем за евентуалния й успех, на шефовете й вероятно ще е полезно да си припомнят защо изчезна оригиналният Scout. През 70-те, недоволни от намаляващите печалби, шефовете на International Harvester наеха нов главен изпълнителен директор, Арчи Маккардъл, да подобри маржовете и драстично да намали разходите. Маккардъл се зае да върши именно това, орязвайки безмилостно всички начинания и поделения, които не носеха достатъчна печалба (политика, която днес се прилага от много компании, като се започне с GM и Ford, и се свърши с Mercedes). В края на 1977 Маккардъл бе повишил печалбата до най-високото ниво от десетилетия, но продуктовата гама се стопи, а профсъюзите бяха изнервени до краен предел. Чашата преля, когато се разбра, че докато е орязвал заплатите на работниците, Маккардъл си е дал 1.8 милиона долара бонус - огромни пари за онази епоха. Последва стачка на UAW, която коства на IH над 600 млн. долара (около 2 милиарда в днешни пари). Компанията никога не се съвзе от този удар.
  
   

 

 

0 от 500