Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa (на полски - Warszawa). Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Пикапи, комби, линейки
Докато в СССР "Победа" съществува само като седан (и в малки бройки като кабриолет за партийни нужди), в Полша правят всевъзможни каросерии: удължени фургони за линейки, пикапи, комби. Предвидените за износ извън соцлагера бройки даже получават двигател Perkins.
Докато в СССР "Победа" съществува само като седан (и в малки бройки като кабриолет за партийни нужди), в Полша правят всевъзможни каросерии: удължени фургони за линейки, пикапи, комби. Предвидените за износ извън соцлагера бройки даже получават двигател Perkins.