Твърди се, че някога колите били по-надеждни. Основният аргумент на тези, които поддържат това мнение, е, че автомобилите са били по-прости, тоест няма какво да се счупи. Но статистиката понякога казва обратното. Пример за това са пет изпитани във времето и сравнително прости като конструкция петстепенни автоматични трансмисии, всяка от които е готова да поднесе някои неприятни изненади.
5 стари автомата, които гарантират проблеми (ГАЛЕРИЯ):
GM 5L40E (1998–2009 година)
Въпреки задграничния си произход, тази скоростна кутия най-често се среща на по-стари модели на BMW - от E46 3 Series до първото поколение X5. И в сравнение с петстепенната трансмисия на ZF, която се използва паралелно от германците по това време, се счита за по-проблематична.
Въпреки задграничния си произход, тази скоростна кутия най-често се среща на по-стари модели на BMW - от E46 3 Series до първото поколение X5. И в сравнение с петстепенната трансмисия на ZF, която се използва паралелно от германците по това време, се счита за по-проблематична.
Основната причина е, че GM 5L40E има доста слаб преобразувател на въртящия момент. Може да изисква подмяна на заключващите накладки вече на 120 000 км.