IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Окончателно: Най-продаваните нови коли в България през 2024

Миналата година е най-добрата в историята на нашия пазар. Нов лидер измества Toyota и Dacia

2024 е била най-силната година в цялата история на българския автомобилен пазар, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Общо за годината у нас са регистрирани 62 475 нови моторни превозни средства - с над 4500 повече от предишния рекорд, поставен през далечната вече 2008 година.
  
  
графика, продажби на нови автомобили в българия, 2024, български пазар, статистика, продажби на автомобили по години
  
         
Продадените леки автомобили (категории M1 и N1) са 49,751 - с 15.9% повече от предната година. Психологическата граница от 50,000 леки автомобила обаче не бе премината заради видимо забавяне на продажбите през декември - отчасти заради многото празнични дни през месеца, отчасти и защото доста от планираните покупки бяха концентрирани около софийския автосалон през октомври.
 
 

ТОП 10, модели

Skoda Octavia - 1956
Toyota Corolla - 1807
Dacia Sandero - 1504
Dacia Jogger - 1468
Skoda Kamiq - 1202
Kia Sportage - 1143
Dacia Duster - 1133
Renault Clio - 1077
Skoda Kodiaq - 890
Hyundai Tucson - 811

След почти десетилетната доминация на Dacia, последвана от две години с Toyota на върха, сега българският пазар има нов лидер - Skoda. Чешката марка за пръв път в историята си е най-продаваната у нас благодарение на впечатляващите 53% ръст спрямо 2023. Челната шесторка се допълва от Toyota, Dacia (най-продавана през декември), Renault, Volkswagen и Kia. В премиум сегмента убедителен лидер е BMW, пред Mercedes и Audi.

Разместването на върха при марките е отразено и в класирането на най-продаваните модели: там на първо място излиза Skoda Octavia, следвана от Toyota Corolla и Dacia Sandero, които бяха на върха в предишните две години. От значимите модели на пазара (с повече от 100 регистрирани бройки през 2023), с най-големи ръстове спрямо миналата година са Citroen C4 (141%), Ford Focus (120%), Ford Ranger (110%), Toyota Yaris (99%), Suzuki Swift (96%), Skoda Kodiaq (87%) и Dacia Logan (83%).
  
   
графика, нови автомобили, български пазар, тип гориво
  
        
С най-големи спадове са Renault Arkana (-39%), Tesla Model Y (-48%), Hyundai i20 (-54%), Dacia Spring (-64%) и спреният от производство през пролетта Opel Crossland (-64%).
  
  
Най-продаваните марки и модели в България за 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 23 часа )
    Това е последният Форд Фокус и затова се купува. А и вариантът му седан ще е последния седан изобщо на Форд продаван в Европа. И за първи път седанът на Фокус изглежда стилно. Като спрат Фокус само сувове и кросовъри.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Повече gle отколкото glc. Много странно. Милионерска държава. Имат пари хората.
  • #30
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Рублофилите да кажат по бай ти Тошово време колко москвичa се продаваха на година? хахахха.
  • #29
    7 rate up comment 7 rate down comment
    ххххх ( преди 1 ден )
    Бялата техника примерно поскъпна с не повече от 5% , наистина ли някой вярва че е нормално новите автомобили да поскъпнат за толкова кратко време с 25-30% ? Верно ли има хора които биха дали 40 че и 50 бона за румънски кокошкарник ? Луда работа
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Допреди две-три години беше ок да си вземеш нова кола но сега вече се обезмисля . Не живея в България но и тук е така - моята кола се е продавала нова за 37 К евро базова през 2023 сега базовата цена е 46 К е. Преди година и малко успях да намеря поддържана за 23 К ( с екстри за 7-8000) и ми върши чудесна работа вече над 20 хил км. Месечната ми вноска е колкото на нова ,но след 3год като ми омръзне вместо да трябва да я върна на дилъра или да платя 20 К остатъчна цена ще и търся ~17-18К .
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 28 ( преди 1 ден )
    Нормално, при положение, че новите поскъпнаха толкова много.
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    bg ( преди 1 ден )
    Дано всеки да може да си вземе нова кола. Пазара доста се промени след Ковид.Това дето колата катоя изкараш от шоурума и цената и пада с 30% за съжаление вече не важи. С 30% надолу продават коли на 2-3 години малко преди да им изтече гаранцията. Цените на колите втора ръка се качиха даже повече и от новите.
  • #25
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Еха, гледайки графиката за продажбите няма как да не се набие на очи какво се случи веднага след предишния такъв пик през 2008г. Да ни е честита новата рецесия. Явно ще е неизбежна.
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    5000 коли или 10% са с друго гориво. Явно не са на газ, имаме си графа за бензин-газ. Какви ли ще са тия таинствени коли, които никои не ги е чувал, освен на метан да са някакви лекотоварни, друго не ми идва на ум? А може и графиката им да е грешна, кои да знае.
  • #23
    7 rate up comment 5 rate down comment
    факт ( преди 1 ден )
    Дълги пътувания с кола звучи смешно в 21 век.