IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Окончателно: Най-продаваните нови коли в България през 2024

Миналата година е най-добрата в историята на нашия пазар. Нов лидер измества Toyota и Dacia

2024 е била най-силната година в цялата история на българския автомобилен пазар, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Общо за годината у нас са регистрирани 62 475 нови моторни превозни средства - с над 4500 повече от предишния рекорд, поставен през далечната вече 2008 година.
  
  
графика, продажби на нови автомобили в българия, 2024, български пазар, статистика, продажби на автомобили по години
  
         
Продадените леки автомобили (категории M1 и N1) са 49,751 - с 15.9% повече от предната година. Психологическата граница от 50,000 леки автомобила обаче не бе премината заради видимо забавяне на продажбите през декември - отчасти заради многото празнични дни през месеца, отчасти и защото доста от планираните покупки бяха концентрирани около софийския автосалон през октомври.
 
 

ТОП 10, модели

Skoda Octavia - 1956
Toyota Corolla - 1807
Dacia Sandero - 1504
Dacia Jogger - 1468
Skoda Kamiq - 1202
Kia Sportage - 1143
Dacia Duster - 1133
Renault Clio - 1077
Skoda Kodiaq - 890
Hyundai Tucson - 811

След почти десетилетната доминация на Dacia, последвана от две години с Toyota на върха, сега българският пазар има нов лидер - Skoda. Чешката марка за пръв път в историята си е най-продаваната у нас благодарение на впечатляващите 53% ръст спрямо 2023. Челната шесторка се допълва от Toyota, Dacia (най-продавана през декември), Renault, Volkswagen и Kia. В премиум сегмента убедителен лидер е BMW, пред Mercedes и Audi.

Разместването на върха при марките е отразено и в класирането на най-продаваните модели: там на първо място излиза Skoda Octavia, следвана от Toyota Corolla и Dacia Sandero, които бяха на върха в предишните две години. От значимите модели на пазара (с повече от 100 регистрирани бройки през 2023), с най-големи ръстове спрямо миналата година са Citroen C4 (141%), Ford Focus (120%), Ford Ranger (110%), Toyota Yaris (99%), Suzuki Swift (96%), Skoda Kodiaq (87%) и Dacia Logan (83%).
  
   
графика, нови автомобили, български пазар, тип гориво
  
        
С най-големи спадове са Renault Arkana (-39%), Tesla Model Y (-48%), Hyundai i20 (-54%), Dacia Spring (-64%) и спреният от производство през пролетта Opel Crossland (-64%).
  
  
Най-продаваните марки и модели в България за 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Кажи, че караш Камри и не се обиждай повече!
  • #21
    11 rate up comment 9 rate down comment
    до 8 ( преди 1 ден )
    Напълно прав си.Банките вкараха в кошарата всички ,които си повярваха ,че нещата ще продължат вечно.Сега им престой да пият по една студена и бая скъпа вода.Още помня кризата от 2009, приятел работеше в Райфайзен лизинг - на един паркинг в младост бяха паркирали океан от иззети лизингови коли на подобни терикатчета.ППА за тия с имотите даже не ми се мисли - живи са се погребали.
  • #20
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До #17 ( преди 1 ден )
    Харесвам Камри, но хайде да не прекаляваме с този разход 5л/100км! В града, може би. Но тази кола е голяма и не особено удобна за градско шофиране. А там където би трябвало да е силата й, на дълги междуградски пътувания, хибридната технология е почти излишна. И тези 230 к.с. не са като 230 к.с. при БМВ, например. Този вариатор повече вдига шум, отколкото да дава усещането, че колата се ускорява. Пак казвам, хубава кола, но само ако искаш да се возиш без да търсиш радост от шофирането.
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 1 ден )
    Иначе аз така и не разбрах бъстъра киа ли какво карал? От пещера ли е, от казанлък ли е? Наистина е много митичен илон дзинпин.
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    16 години след 2008 подобряваме "рекорд" ....
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 ден )
    До 16, ако ме бъркаш с бъстъра митьо, който доста го обиждам, явно си доста зле. И не си разбрал изобщо темата на коментара ми (че кризата удря главно, най-бедната част от населението). Иначе ако те интересува много, ще ти кажа какви са телефона и колата, щом само това ти е направило впечатление.
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 1 ден )
    Дааа...новата Камри, хибрид 230 коня, с разход 5/100, с кожа, подгрев на волана, подгрев и обдухване на всички седалки, подсилена шумоизолация на купето и стъклата, куп екстри, точно на дачия мяза по характеристики, и топ версията е по-евтина от базов Тигуан. По спомени на дядовците си от първата им кола след соца на 600 000км, нов внос, започнахте да съчинявате коментари
  • #15
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Мда ( преди 1 ден )
    До 15 - Абе електрика, с Шауми за 150лв нализинг по договор към Йетел, какво си тръгнал да се хвалиш с дъртия дизел за 60 х 150лв, на който както сам призна "въртиш ключа". След 2019, само Дачия и ниския клас на бюджетните марки останаха с въртене на ключа, всички други се стартират с бутон! От две думи те хванахме какъв дарак караш! Не се напъвай само да обясняваш как имаш Шауми за 2000лв и кола за 120 000лв, че ще станеш още по-смешен
  • #14
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Хаха ( преди 2 дни )
    До 8 Даже много драматизираш...който кара нова кола, дали платена кеш или на лизинг, повярвай ми много по-лесно ще преживее "кризата", от някой който кара 10-15 годишна, или пък някой който има айфон който струва повече от колата му(Моето шауми струва 60 пъти по-малко от колата ми). А и отделно кредити се дават предимно за имоти, ама карай да върви.
  • #13
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 2 дни )
    все едно аз съм го казал ....