Изминаха 120 години от рождението на инженера, който е технически директор на Fiat от края на Втората световна война до 1970-а. Данте Джакоза проектира Topolino и 600, като е движещата сила в развитието на модела 500. Плюс още много.
Под негово ръководство компанията от Торино преобразява не само Италия, но и световната индустрия.
Геният, който стои зад историята на Fiat (ГАЛЕРИЯ):
Проектът е наречен Zero A, а целта ясна - ниски разходи. Така че превозното средство трябваше да бъде малко, леко и лесно за конструиране. Каросерията, проектирана от специалния вътрешен офис, ръководен от Родолфо Шафер, има малки размери и оригинална форма. Той налага смели решения, като например поставяне на двигателя конзолно пред предната ос и радиатора над, а не пред мотора.
По същата причина разпределителните вентили са разположени отстрани, а не отгоре. Няма водна или бензинова помпа. Строго задвижване на задните колела (Аниели мразеше предното), като рамка две отворени C-образни лостове, затворени между две напречни греди. Малкият четирицилиндров двигател има работен обем от 569 куб. см и мощност 13 к.с. Повече от достатъчно, за да задвижи превозно средство с тегло от само 535 кг до 85 км/ч. Консумира 6 литра на 100 км и превозв двама души, както и малък багаж. За две трескави години, под нарастващия натиск на Джовани Аниели, моделът е готов за производство при около сто бройки на ден. Първият Fiat 500 е роден! Пуснат е на пазара на 15 юни 1936 година. Странният му външен вид, напомнящ на гризач, му спечелва прозвището "Мики Маус". Цена: 8900 лири. По-малко не е възможно.