IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова батерия за електромобили се гаси сама при пожар

Използването на специален електролит предотвратява запалването

Притесненията относно електромобилите се увеличиха сериозно в Южна Корея, където през миналата година имаше няколко опасни инциденти със запалили се и изгорели коли на ток. Причината за пожарите беше проблем с батериите, като това предизвика паника и скептицизъм сред шофьорите в страната. Затова водещи производители, както и учени, се заеха да намерят решение на проблема.


пожар


Доказано е, че пожарите в електрическите автомобили са много по-малко вероятни в сравнение с тези с термичен двигател. Въпреки това, след като възникнат, те са много по-трудни за гасене. А и привличат по-голямо внимание от страна на медиите и социалните мрежи.

Първата крачка към решаване на проблема направи корейският гигант за батерии LG Energy Solution, който преди няколко месеца обяви, че е създал специална технология, подтискаща „температурното бягство“. Тя включва поставяне на подсилен чувствителен към температурата защитен слой вътре в самите батерии, така че той да действа като „предпазител“ и по този начин да се избегне прегряване.

Сега учените от Института за наука и технологии Daegu Gyeongbuk представиха своята огнеупорна литиево-метална батерия с твърд електролит. Тя може да се гаси сама в случай на пожар, като тайната се крие в солиден трислоен полимерен електролит, който не само има качеството да предотвратява на пожари, но и още някои предимства.

В случая всеки слой има различна функция: слоят декабромодифенил етан предотвратява пожари, а зеолитът подобрява устойчивостта на електролита. Високата концентрация на литиев бис(трифлуорометансулфонил)имид позволява по-бързо зареждане и разреждане, а също така, благодарение на литиевата сол, осигурява по-бързото движение на йони между анода и катода. Това улеснява бързото движение на йони, носещи заряд в клетките.

Според южнокорейски изследователи, след 1000 цикъла на зареждане и разреждане, тази огнеупорна литиево-метална батерия е запазила почти 88 процента от първоначалния си капацитет. Очаква се този тип батерии да намерят приложение не само в електрическите автомобили, но и да бъдат използвани в мобилни телефони, лаптопи или големи системи за съхранение на енергия.


0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Мите,преброй колко пъти използва ЩЕ.
  • #7
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Капка по капка ( преди 3 дни )
    Ето че всички проблеми на електромобилите се решават един по един. Вярно няма да е днес или утре, но след години електромобилите ще се зареждат за 10 минути за 1500 км пробег на някоя от зарядните които са на всеки паркинг. Ще струват по-малко и ще са по леки от бензинова corolla, но за сметка на това ще се палят само ако някой им изсипе бензин и го запали, за разлика от королата. Дали остана някой недостатък? Например че имат живот само 1000 цикъла за по 1500 км, въпреки че още днес са 3000?
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 5 ( преди 3 дни )
    Борба с троловете . Известната мъдрост учи да се ИЗБЯГВА ДАВАНЕТО ХРАНА НА ТРОЛОВЕТЕ и да се устоява на изкушението да им се отговаря. ОТГОВАРЯНЕТО на троловете НЕИЗБЕЖНО ВОДИ ДО ОТКЛОНЯВАНЕ от темата на дискусията, изважда от равновесие наблюдателите и осигурява ТЪРСЕНОТО ОТ ТРОЛОВЕТЕ ВНИМАНИЕ. ТРОЛЪТ, КОЙТО Е ИГНОРИРАН, може доброволно да напусне Интернет-форума или дискусията... bg.m.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 дни )
    Хахахаха батерии които не се самозапалват,ще се гасят сами при пожар.Тази велика идея може да се роди само в болния мозък на адреналинката електричка.
  • #4
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 2В жаргонната тер ( преди 3 дни )
    В жаргонната терминология на Интернет, тролът е човек, който публикува противоречиви, провокиращи или извън темата съобщения във Фейсбук, в онлайн дискусионни форуми, стаи за разговори (chat rooms), блогове, коментари към вестникарски статии и др.п., с основна цел да предизвика емоционален отговор от другите потребители, да ги ПРОВОКИРА ИЛИ ТОРМОЗИ, или просто да ПОПРЕЧИ НА НОРМАЛНИЯ ТОН на водения разговор. bg.m.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол
  • #3
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 3 дни )
    Троловете се държат, в най-общия смисъл на думата, като хулигани или зле възпитани Интернет потребители. Някои от троловете демонстрират такова поведение с цел СОБСТВЕНО РАЗВЛЕЧЕНИЕ, получавайки УДОВОЛСТВИЕ от действията си.Могат да бъдат хора, които искат да ПРИВЛЕКАТ ВНИМАНИЕТО върху СВОЯТА ПЕРСОНА или фанатично вярващи в нещо. Троловете от този вид се наслаждават повече от процеса, отколкото от резултата. bg.m.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 3 дни )
    Батериите не се палят.Статистически е доказано.
  • #1
    3 rate up comment 6 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 дни )
    Накратко: къде е стигнала Southern КОРЕЯ, КИТАЙчетата и ДЖАПАНИЙЗ и къде сме ние тука - затънали насред кълчищата у средновековна /почти/ ЕВР0пъта...