IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова батерия за електромобили се гаси сама при пожар

Използването на специален електролит предотвратява запалването

Притесненията относно електромобилите се увеличиха сериозно в Южна Корея, където през миналата година имаше няколко опасни инциденти със запалили се и изгорели коли на ток. Причината за пожарите беше проблем с батериите, като това предизвика паника и скептицизъм сред шофьорите в страната. Затова водещи производители, както и учени, се заеха да намерят решение на проблема.


пожар


Доказано е, че пожарите в електрическите автомобили са много по-малко вероятни в сравнение с тези с термичен двигател. Въпреки това, след като възникнат, те са много по-трудни за гасене. А и привличат по-голямо внимание от страна на медиите и социалните мрежи.

Първата крачка към решаване на проблема направи корейският гигант за батерии LG Energy Solution, който преди няколко месеца обяви, че е създал специална технология, подтискаща „температурното бягство“. Тя включва поставяне на подсилен чувствителен към температурата защитен слой вътре в самите батерии, така че той да действа като „предпазител“ и по този начин да се избегне прегряване.

Сега учените от Института за наука и технологии Daegu Gyeongbuk представиха своята огнеупорна литиево-метална батерия с твърд електролит. Тя може да се гаси сама в случай на пожар, като тайната се крие в солиден трислоен полимерен електролит, който не само има качеството да предотвратява на пожари, но и още някои предимства.

В случая всеки слой има различна функция: слоят декабромодифенил етан предотвратява пожари, а зеолитът подобрява устойчивостта на електролита. Високата концентрация на литиев бис(трифлуорометансулфонил)имид позволява по-бързо зареждане и разреждане, а също така, благодарение на литиевата сол, осигурява по-бързото движение на йони между анода и катода. Това улеснява бързото движение на йони, носещи заряд в клетките.

Според южнокорейски изследователи, след 1000 цикъла на зареждане и разреждане, тази огнеупорна литиево-метална батерия е запазила почти 88 процента от първоначалния си капацитет. Очаква се този тип батерии да намерят приложение не само в електрическите автомобили, но и да бъдат използвани в мобилни телефони, лаптопи или големи системи за съхранение на енергия.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 14 часа )
    не намесвай лутън и дизелов ренджровър всички видяхме кулите близнаци как рухнаха така че и ние пушим цигари кент и дъвчем бонбонки тиктак
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Смог=митбъстър=идиот ( преди 23 часа )
    Слънчасал съм под фотоволтаика.Мозъка ми е *** от цигарите.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 ден )
    Земята е затворена система в космически вакуум. Да гориш изкопаеми горива е като да си пъpдиш в скафандъра. 100% чист ток, 100% коли на ток. 0 изгорели газове, 0 oпyшени мозъци.
  • #15
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Нищо ново под слънце ( преди 1 ден )
    Слънцето си пече безплатно а троловете платено или безплатно се заяждат за да търсят внимание някой да ги напсува с поредните патологични лъжи
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 1 ден )
    Слънцето е безплатно,вятърът духа с пълна сила.Електроенергията в Европа е с отрицателна цена.Статистически е доказано.
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен Зи каскен ( преди 1 ден )
    Германия на свещи.Цената на електроенергията счупи поредния рекорд.Няма слънце,пълно безветрие,честита Ви зелена сделка.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Ти да видиш, зелена пропаганда.Незапалима батерия,ще се гаси сама.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Няма нужда ( преди 1 ден )
    Защо трябва да си представяме като просто може да си спомням какво се случи на паркинга на Лутън, когато се запали дизелов SUV? Изгоряха хиляди автомобили, заради избухващи резервоари с гориво. Батериите поне горят бавно, а не се взривяват за секунда обливайки околните автомобили с горящо гориво.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Представете си какво става ако само 4-5 такива се запалят една от друга в подземен паркинг, ами ако са 50, 100?
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Така да бъде ( преди 1 ден )
    Вместо ще, мога да използвам и минало време. Преди 2012 година, най-бързото зареждане за електромобилите БЕШЕ 4 часа за 100 км. 400 цикъла живот БЯХА страхотно постижение. След 2012 вече имаШЕ 120 KW зареждане което позволяваШЕ 40 минутно зареждане от 20 до 80%. През 2017 се появи Тесла модел 3 с 250 kW зареждане. Миналата година xiaomi и още няколко китайски електромобила на които не им помня името, вече зареждаХА с 500 kW, а от Toyota обещаХА, че ЩЕ зареждат за 10 минути. 1500км.