IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още един електрически Mercedes се запали в Южна Корея

85 пожарникари повече от два часа гасят EQC 400 4MATIC на паркинг

Електрически Mercedes EQC 400 4MATIC се запалил докато се зареждал през нощта в подземен паркинг на жилищен комплекс в южнокорейския град Асан-си, провинция Чхунчхън-Намдо, съобщиха местните медии. По предварителни данни на разследващите, автомобилът е бил оборудван с батерия местно производство. Най-вероятно тя се е самозапалила.


Mercedes EQC400 4MATIC


Противопожарната аларма сигнализирала за инцидента и огнеборците пристигнали на мястото само за пет минути. В борбата с огъня участвали 27 единици техника и 85 пожарникари, на които им отнело около два часа, да го потушат. Собственикът на автомобила е в шок от случилото се. По думите му предната вечер заредил колата и всичко било наред.

Жителите от първия етаж били своевременно евакуирани, няма пострадали. Бързото пристигане на пожарникарите  предотвратило разпространението на огъня върху съседни автомобили. Салонът на някои от тях обаче все пак бил повреден от дима поради близостта им до огъня. Щетите от пожара възлизат на над 20 хиляди долара.


Mercedes EQC400 4MATIC


Подобен инцидент се случи в Южна Корея през лятото, но с големи материални загуби. На 1 август тази година Mercedes-Benz EQE се запали спонтанно в подземния паркинг на жилищна сграда в Инчеон. Автомобилът изгоря напълно.

Заради пожара бяха унищожени и повредени около 140 коли, някои от обитателите на жилищния комплекс бяха принудени да се скрият в убежище поради огъня, който горя 8 часа. Пострада и самата сграда, а 1600 апартамента останаха седмица без ток и вода. 16 души пък бяха откарани в болница.

Оттогава в страната бяха предприети мерки за сертифициране на батериите за електрически превозни средства и осигуряване на пожарна безопасност в подземни паркинги и други места, където се паркират или зареждат електромобили. Явно обаче властите още има върху какво да поработят по проблема.

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 53 минути )
    Пропускаш по-големия сарказъм. От hyundai се наложи преди години да сменят батериите на всичките произведени автомобили с клетки на LG, заради стотици пожари. Парадоксалното беше, че от Тесла използваха същите клетки, но нямаше нито един пожар нито се наложи да правят сервизни акции за подмяната им.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 56 минути )
    Може проблема да не е в батерията, а в софтуера който я управлява.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Големият сарказъм тук е, че корейчитата се спукаха да плюят китайските батерии, до момента в който не започнаха да се палят предимно коли с корейски батерии като тази, статистически е доказано.
  • #2
    2 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 1 час )
    Електромобилите не се палят.Статистически е доказано.
  • #1
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Много гърмежни тези Мерцедеси, явно са набързо направени и потребителите ги тестват.