IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още един електрически Mercedes се запали в Южна Корея

85 пожарникари повече от два часа гасят EQC 400 4MATIC на паркинг

Електрически Mercedes EQC 400 4MATIC се запалил докато се зареждал през нощта в подземен паркинг на жилищен комплекс в южнокорейския град Асан-си, провинция Чхунчхън-Намдо, съобщиха местните медии. По предварителни данни на разследващите, автомобилът е бил оборудван с батерия местно производство. Най-вероятно тя се е самозапалила.


Mercedes EQC400 4MATIC


Противопожарната аларма сигнализирала за инцидента и огнеборците пристигнали на мястото само за пет минути. В борбата с огъня участвали 27 единици техника и 85 пожарникари, на които им отнело около два часа, да го потушат. Собственикът на автомобила е в шок от случилото се. По думите му предната вечер заредил колата и всичко било наред.

Жителите от първия етаж били своевременно евакуирани, няма пострадали. Бързото пристигане на пожарникарите  предотвратило разпространението на огъня върху съседни автомобили. Салонът на някои от тях обаче все пак бил повреден от дима поради близостта им до огъня. Щетите от пожара възлизат на над 20 хиляди долара.


Mercedes EQC400 4MATIC


Подобен инцидент се случи в Южна Корея през лятото, но с големи материални загуби. На 1 август тази година Mercedes-Benz EQE се запали спонтанно в подземния паркинг на жилищна сграда в Инчеон. Автомобилът изгоря напълно.

Заради пожара бяха унищожени и повредени около 140 коли, някои от обитателите на жилищния комплекс бяха принудени да се скрият в убежище поради огъня, който горя 8 часа. Пострада и самата сграда, а 1600 апартамента останаха седмица без ток и вода. 16 души пък бяха откарани в болница.

Оттогава в страната бяха предприети мерки за сертифициране на батериите за електрически превозни средства и осигуряване на пожарна безопасност в подземни паркинги и други места, където се паркират или зареждат електромобили. Явно обаче властите още има върху какво да поработят по проблема.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 4 седмици )
    За бога глупци не купувайте!
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 4 седмици )
    След като веднъж се запали клетката на батерията изгаря напълно, дори да си я потопил напълно под вода. Не се нуждае от кислород, защото той се отделя при горенето. Целта на обливането с вода е охлаждането на съседните клетки за да не може вече горящата клетка да не успее да ги загрее и да ги запали. Пожарните са малки, подобни на баничарки, за да влязат в подземен гараж. Екипите се редуват през няколко минути докато им свърши водата.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 4 седмици )
    Защо се учудваш? Знаеш ли какво представлява "гасенето" на електромобил? На практика никой нищо Не гаси, защото не се гаси туй що не гасне. .
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Тодор ( преди 4 седмици )
    В стила на фалшивите новини е това! 1. Няма как EQЕ да гори два часа и щетите да са 20 хиляди $, след като мой познат нарина 90000 Евро, за да се го купи. 2, Сигурно Мерцедес, не допускат да се сменя батерия, която не е оригинална. Иначе няма да е Мерцедес. 3.Корейците ги изкарахте тука много прости. 83 пожарникаря, ще наобиколят една кола, за да я гася, без да си пречат. Да не говорим, че точно корейците си имат противопожарни роботи и стига два да пуснат, за да гасят електричка.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ето какво се научили пожарникарите само за няколко месеца когато беше предишния пожар цитирам "бяха унищожени и повредени около 140 коли, някои от обитателите на жилищния комплекс бяха принудени да се скрият в убежище поради огъня, който горя 8 часа. Пострада и самата сграда, а 1600 апартамента останаха седмица без ток и вода. 16 души пък бяха откарани в болница." Ето че се учат от грешките си. Дано и в mercedes се научат от своите и ползват правилните батерии и правилните защити.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 4 седмици )
    По-скоро някой трябва да обясни на двамата на двамата антиелектрици с 200 Ника, каква е разликата между цитирам "Бързото пристигане на пожарникарите предотвратило разпространението на огъня върху съседни автомобили. Салонът на някои от тях обаче все пак бил повреден от дима поради близостта им до огъня. Щетите от пожара възлизат на над 20 хиляди долара." В сравнение с пожара за който ще цитирам в следващото мнение
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Не е лошо електрористите, воглаве с Митичното Грете, да отидат да обяснят на тез 85 пожарникари колко не разбират от статистика, и че всъщност запалванията на батериите са мижав проблем, щото в проценти са некви малки стойности.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 4 - то май винаги е софтуер или охлаждане или опаковане, което си го прави всеки авто производител
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 4 седмици )
    Пропускаш по-големия сарказъм. От hyundai се наложи преди години да сменят батериите на всичките произведени автомобили с клетки на LG, заради стотици пожари. Парадоксалното беше, че от Тесла използваха същите клетки, но нямаше нито един пожар нито се наложи да правят сервизни акции за подмяната им.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Може проблема да не е в батерията, а в софтуера който я управлява.