fallback

Останали без ток електромобили блокираха курорт в Гърция

Липсата на зарядни станции в района причини транспортен хаос на Коледа

Огромно задръстване, което възникна в навечерието на Коледа по пътя от Ливади до Арахова (популярен ски-курорт в Гърция), показа за пореден път предизвикателствата, пред които са изправени електрическите превозни средства при екстремни условия.

Гръцката полиция съобщава, че голяма част от автомобилите, които са били блокирани поради ниските температури, са били електрически. И това е основният фактор за образувалите се задръствания, които са продължили близо едно денонощие. Заради студа повечето електромобили са имали проблеми с батериите, което е принудило шофьорите им да спрат по средата на пътя. Ситуацията се е влошила допълнително от липсата на зарядни станции в района.

Както съобщава newsauto.gr, екстремни метеорологични условия, като спад на температурата или обратното - прекомерна топлина, могат да повлияят на електрическата кола до точката на обездвижване. Това се дължи главно на проблеми, свързани с работата на батерията и повишените енергийни изисквания на превозните средства.

В случая собствениците на превозните средства, причинили огромното коледно задръстване, не са имали достатъчно заряд в батериите си, като причината не е небрежност от тяхна страна, а липса на зарядни станции с високо напрежение в Арахова.

За разлика от това подобни метеорологични условия са ежедневна реалност за шофьорите в Северна Европа, където електрическите превозни средства съставляват 50% от продажбите на нови автомобили. Тези държави обаче разполагат с широка мрежа от високоволтови зарядни устройства. Затова и шофьорите трябва да бъдат наясно какво може да се случи в студеното време.

Пълно изтощаване на батерията

При изключително ниски температури обхватът на батерията намалява значително. Ако няма достатъчно зареждане или ако пътуването надвишава коригирания обхват, превозното средство може да спре, преди да достигне местоназначението си. Имайте предвид, че необходимостта от отопление на кабината и батериите увеличава консумацията на енергия, намалявайки обхвата с до 40%.

Невъзможност за активиране на батерията

Литиево-йонните батерии работят най-добре в определен температурен диапазон. Ако температурите паднат твърде ниски, те може да не успеят да осигурят напрежението, необходимо за захранване на автомобила.

„Замразяване“ на системата за управление на енергията

Системата за управление на батерията (BMS), която предпазва батерията от повреда, може да ограничи или блокира подаването на енергия към превозното средство при екстремни студени условия, за да предотврати износването на батерията, оставяйки колата неподвижна.

В заключение, основната причина, поради която три електрически автомобила (според докладите) са блокирали по маршрута Арахова–Ливади, е погрешно изчисляване на обхвата на батерията им поради ниските температури.

fallback
  • #34
    TSLA ( преди 11 месеца )
    Всички тези карат не коли на ток, а конверсии. Моята 11-годишна S-ка на 21-*** зимни гуми 255 качва разхода от 21 на 25 и това е. Цяла нощ сауна (Camp mode) черпи едва 7% от заряда. Кола без термопомпа. Една седмица мога да стоя и да гледам как палят огньове и носят туби хората от пещерата. А че гърците са трагедия и нямат ток, нито DC-та като нас на всяка крачка - нищо ново.
  • #33
    Лачев ( преди 11 месеца )
    Те мигачи не включват на градско, а какво остава за отопление.
  • #32
    До Пропов ( преди 11 месеца )
    За да разбереш новината която си чел, е трябвало да ЗНАЕШ примерно за тази статия : "Илън Мъск инсталира 100 000 ускорителя Nvidia H200 за 19 дни обикновено това отнема 4 години 15.10.2024" обърни внимание на датата. Колко години са минали от като е била построена сградата, за която са му осигурени 150 мегавата далекопровод за захранването на центъра за данни? ВЯРВАШ или ЛЪЖЕШ, че са били години?
  • #31
    До Пропов ( преди 11 месеца )
    Пак си чел нещо но не си го разбрал. Много хора гледат едно и също нещо но виждат само тези, които ЗНАЯТ. А ЗНАЕШ ЛИ, защо бъдещето принадлежи на Илон Мъск и китайците? Защото в бизнеса бързите риби изяждат бавните, а не големите да изяждат малките.
  • #30
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Новите технологии използват нечувани количества енергия, която дори възобновяема дава като резултат превръщането й в топлина. В момента назрява много по-голяма екологична бомба от колкото е автомобилния транспорт.
  • #29
    иван ( преди 11 месеца )
    Сектантите замръзнали
  • #28
    Пропов ( преди 11 месеца )
    Абе вчера чета, че Свети Мъск след около година молби и вероятно милиони дарения е получил някви мега или гига - вати мощност да си захранва 100хил. видеокарти за ИИ. Начи ИИ смуче ток като луд, EV стават масови и те искат да цоцат. Ама тока вече не стига. Тоя дето ни продава EV, едва докопва ток да си храни ИИ. Това сега, ама ИИ ще става още по гладен, и съответно тока ще е кът и ше поскъпва. Начи ИИ и EV на една планета няма да стане. Ами хората, климатиците, печките - *** ги тях!
  • #27
    Гост ( преди 11 месеца )
    Да си купят по едно ремарке генератор на ток.
  • #26
    До скъсаният ( преди 11 месеца )
    При под 30 стотинки за ват, колко мислиш че струват 180 киловата фотоволтаични панели? Не си виждал цените напоследък или не можеш да смяташ или двете заедно? Сметките са правени на база цена 115 лв за 410 вата панел Шарп. Къде е грешката?
  • #25
    Хаха ( преди 11 месеца )
    Илон Дзинпин пак е тук, и се прави на даскал. Пише по 3 4 коментара наведнъж, купувайте батерии за 200к. Той си е взел вече.
fallback
Последни