Някога автомобилът се е възприемал като чудо и благодарение на високата си надеждност е можел да работи с десетилетия. Привидно невзрачни "тенекии" са преодолявали офроуд условия, работили са като таксита и са изминавали по стотици хиляди километри. Какви автомобили промениха ежедневието на хората през първата половина на миналия век и колко са стрували?
Колко струваха „колите за народа“ в началото на XX век (ГАЛЕРИЯ):
Най-прочутият народен автомобил в Европа е, разбира се, Volkswagen Käfer, известен най-вече като Beetle. Той е сравняван с Ford T по отношение на броя продадени единици и става абсолютен шампион по отношение на дълголетие на поточната линия. Първият образец е представен през 1938-ма, но масовото производство започва едва през 1946-та след края на Втората световна война.
В Германия моделът се сглобява до 1978-ма. След това производството е преместено в Мексико, където се произвежда в различни модификации до 2003-та. Общо са направени над 21 милиона бройки със задно разположен двигател. В края на 30-те се смята, че "народната кола" в Германия трябва да струва 990 марки. Поради избухването на войната обаче, цената вече е друга. През 70-те Volkswagen Käfer струва около 10 000 марки, което съответства на близо шестмесечните доходи на един работник в Германия.