Някога автомобилът се е възприемал като чудо и благодарение на високата си надеждност е можел да работи с десетилетия. Привидно невзрачни "тенекии" са преодолявали офроуд условия, работили са като таксита и са изминавали по стотици хиляди километри. Какви автомобили промениха ежедневието на хората през първата половина на миналия век и колко са стрували?
Колко струваха „колите за народа“ в началото на XX век (ГАЛЕРИЯ):
Във Франция въпросът за производството на "народна кола" по примера на Ford T възниква след Първата световна война. С разработването му се заема Андре Ситроен, индустриалец, натрупал пари от доставка на боеприпаси. През юни 1919-та той преобразува военно предприятие за производството на Citroen A (10CV) и много бързо създава поточна линия. Още на следващата година фабриката сглобява по над 100 бройки дневно.
От 1919-та до 1921-ва са произведени 24 000 Citroen A (10CV), а от подобрената му версия Citroen B са продадени 90 000 бройки. През първата година на производство цената на Citroen A (10CV) е 7950 франка, а година по-късно поради високата инфлация тя се покачва до 12 500. По онова време средната заплата на работник в разкъсвана от войни страна рядко надвишава 700 франка месечно.