IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eксперти: Редките метали за електромобили са на изчерпване!

Недостигът на литий, манган и графит ще окаже влияние върху производството на EV

Глобалният преход на автомобилната индустрия към електрически превозни средства се ускорява все повече, въпреки че тази година има отлив от страна на купувачите. На този фон последният доклад на McKinsey предупреждава за значително напрежение във веригата за доставки на критични материали за батерии, като това ще се усети много осезателно през 2030 година.


редки метали


Очаква се продажбите на електрически превозни средства да нараснат от 4.5 милиона единици през 2023 година до 28 милиона годишно до края на десетилетието. Това безпрецедентно нарастване на производството обаче оказва натиск върху наличието на основни материали като литий, манган с висока чистота и графит.

Въпреки че батериите с литиево-железен фосфат (LFP) намаляват зависимостта си от оскъдни материали като кобалт и никел, те все още разчитат в голяма степен на литий, манган и графит. Преминаването към LFP батерии осигурява известно облекчение за индустрията, но тя започва да не се справя с дисбаланса във веригата за доставки.

Освен това добивът на суровини и преработката на тези материали представляват около 40% от общите емисии на батериите за електрически превозни средства. Докладът на McKinsey подчертава, че намаляването на емисиите при тези процеси е от решаващо значение, а към момента това няма как да се случи.

За щастие има няколко нови технологии за производство на батерии, които ще достигнат производствени нива до 2030 година и именно в тях е надеждата на производителите. Основно става дума за няколко нови формули за батерии в твърдо състояние, които използват различни материали.

И вече има няколко тестови съоръжения за възстановяване на литий от геотермални водни източници. Но ако търсенето на електромобили се засили, а новите технологии не станат серийни, то тогава ще се стигне до сериозен недостиг на основните суровини за батерии и производството им ще забуксува.


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До пръцли ( преди 5 часа )
    Ти имаш ли някакви спекулации или каквото и да кажа ти ще си на обратното мнение както винаги? Дори ако хваля Toyota, че е изпълнила обещанието си за твърдотелни батерии с 1500 км пробег и 10 минути зареждане? Смяташ ли че ако си спазят обещанието и продават такъв електромобил на цена на хибридна corolla или по-ниска, сектантите на Toyota ще продължават да купуват хибриди и делът на продажби на електромобили на Toyota ще е под 30%? Да проверим правата ВЯРА какво ти нашепва с тези противоречия?
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До пръцльо ( преди 5 часа )
    Хайде като нямаш точна прогноза, да си играем на по-голямо и по-малко. Миналата година Тесла продаде 1,2 милиона модел У. Според тебе догодина ще продаде ли повече от 1,2 милиона броя? Защото аз допускам че ще продаде повече и ще направи рекорд за най-много годишни продажби на модел за всички времена. И през 2025 ще изпълни плана за 20% ръст спрямо 2024. През 2026 ако пусне евтиния си модел, смяташ ли че ще бъдат продадени по малко от 1,5 милиона бройки през 2027? Това са моите спекулации
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До пръцльо ( преди 6 часа )
    Тоест ми заявяваш в прав текст че ти нямаш мнения по въпроса Но си абсолютно сигурен че моето мнение е грешно и всеки който има мнение греши? Какъв е смисъла някой да разговаря с тебе след като нямаш мнение? За какво точно спорим?
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 6 часа )
    Хех, тротинетка "Или докажи че имаш и не си психопат?" искаш да кажеш че всеки който няма прогноза е психопат? Ха-ха-ха! Тойота си казаха още 2009 че не планират да растат над 10 милиона и това е факт. За Тесла прогнозираш 1.72-1.84 милиона за 2024 и 4 милиона за 2027. Отсега ти казвам че това за 2027 няма да стане. Дай за 2025 и 2026.
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До дядо Пръц ( преди 6 часа )
    А тогава, като не знаеш какви са ми били пророчествата защо лъжеш и си измисляш? Запиши си днешните за да не ги забравиш. Тесла ще има 49-50% годишен ръст за 2024 за последните 10 години от 2014 насам. От 2014 до 2027 годишният ръст ще е поне 45%. За Toyota годишния ръст от 2014 до 2024 ще е около 1%, а от 2014 до 2027 ръста за Toyota ще е отрицателен. Хайде сега по-стар антиелектрически обичай, ме обиди за грешната прогноза и кажи, че ти нямаш такава? Или докажи че имаш и не си психопат?
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 7 часа )
    Тротинетка, не мога да се занимавам да ти търся предсказанията по форумите, имам далеч по-интересни занимания. Затова, дай новите предсказания за 24-27 че да се смеем редовно.
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До психопатите ( преди 8 часа )
    Знам че логиката не Ви интересува а най-голямата награда е да ви обиждат И да ви псуват, заради което нападате обиждате и лъжете останалите. Ако това е целта мога да ви напсувам за награда. Коледа е все пак. Мога да си изключа възпитанието и да ви възнаградя с това което цените най-много !
  • #14
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Плюс минус ( преди 8 часа )
    Пак ли минусчета? Прочете ли статията за която гостенина даде линк? В нея няколко пъти съм споменал геометрична прогресия 50% от 2014 до 20 милиона продажби през 2030. Но винаги е било ВЪПРОС, а не твърдение. Аргументите за моите твърдения са в #53 и #54, които са напълно актуални и днес, но не се отнасят за Тесла А за китайците. Ако утре същите аргументи се отнасят за Toyota, аз ще съм по-голям фен на Toyota и от вас, защото не съм сектант на марка, личност или народност, а на ЛОГИКАТА
  • #13
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    Tesla се хвали с рекордни продажби и тази година 4 Април 2022#59 Няма никакви гаранции, че всяка година ръстът ще е точно 50%. Както виждаш, някоя година е нагоре някоя надолу от 50%, но средния ръст реално е над 50% за последните 8 г. и Тесла изпреварва графика, който уж беше невъзможен.Точно затова ви питам кога Тесла ще започне да изостава от този график според вас, но отговор не получавам, когато говорим за цифри. Бягате жестоко от реалността и имате нереалистични представи и ВЯРВАНИЯ.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 8 часа )
    Тротинетке, аз също имам спомени че твърдеше за 20 милиона през 2030 и 50% ръст всяка година. Както и да е, кажи сега какви са ти прогнозите за 2024, 25, 26 и 27 че да ти се смеем всяка година.