IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Dodge Charger идва в Европа

Stellantis обяви, че ще продава и двата варианта - EV и с ДВГ

Феновете на на мощни коли в Европа и Близкия изток скоро ще получат достъп до пълната гама нови модели Charger на Dodge, като продажбите ще започнат в края на следващата година, обявиха от концерна Stellantis.


Dodge Charger


В последно време се появиха много спекулации относно бъдещето на легендарния модел, след като той остана без двигатели Hemi V8 и получи изцяло електрическа версия. От Dodge сега официално обявяват, че двата варианта - с ДВГ и EV, ще бъдат пуснати на Стария континент, като клиентите ще могат да избират между варианти с две и четири врати.

Първият Charger от ново поколение, пуснат в продажба в САЩ, е Charger BEV с две врати, известен като Charger Daytona. Предлага се в две конфигурации. Базовият модел разполага с два електрически мотори, произвеждащи 456 к.с. и 547 Нм въртящ момент, захранвани от батерия със 100,5 kWh. По-мощната версия - Daytona Scat Pack, предлага 630 к.с. и 849 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди.

За тези, които предпочитат класическото задвижване с бензинов двигател, също ще се предлагат две версии на купето и седана Charger. Те са оборудвани с 3,0-литровия, 6-цилиндров двигател Hurricane, който стандартно развива 420 к.с. и 637 Нм, но е достъпен и в по-мощен вариант - 550 к.с. и 746 Нм. Ръчните скорости обаче отиват в историята, като и два двата модела ще е достъпна само новата осемстепенна автоматична трансмисия 880RE, базирана на ZF модула от четвърто поколение, който заменя TorqueFlite 8HP70, използвана в предишните Charger и Challenger.


Dodge Durango


Феновете на Dodge ще имат и още един повод за радост, тъй като от компанията обявиха, че удължават производството на Durango R/T и SRT Hellcat, оборудвани с 5,7- и 6,2-литров двигател Hemi V8. Двата модела трябваше да останат на конвейера до края на тази година, но сега от Dodge обявиха, че те ще се произвеждат и през следващата.

Промяната в плановете се дължи отчасти на „пазарното търсене и обратната връзка с клиентите“, като други подробности не бяха разкрити. Факт е обаче, че Dodge обяви, че ще запази двигателите Hemi, след като главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш, беше отстранен от управата. А именно той настояваше за премахването на мотора, въпреки силната опозиция от страна на американските мениджъри.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    Пригответе се за яко бъркане в джобовете ви: средно претеглен разход на 100 км /без прекалено форсиране и жестоко ускоряване/ е около 12-14 л на 100, обаче ако решите да увеличите малко повечко скоростта той със сигурност ще надскочи 15 л, което преведено на финансов език, ще рече едни фърлени на ветъро 50 лв. оттук до Пловдив само... Същото важи и за G-класата на еМБечките, като оттук до морето цената става бая соленка ... м/у 150 и 180 лева минимум /!/ при яко гонене и надбягване по хай-уея!
  • #3
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Aaa ( преди 3 месеца )
    Fiat-че нема нужда въобще да идва....
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аха, проблясъци на разум...сред Стелантис. Дано неце само коледна приказка.
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Изритоха г-н Тавареш 40-те милиона и нещата потръгнаха. Ще им отнеме много време.и пари обаче да изритат и преоблечените Пежо от гамите на останалите производители.