Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Карлос, вие сте работил с японците, разбирате как мислят и действат тези организации. Ще трябва ли правителството да окаже на Honda задкулисни услуги в замяна?
"За да успеят да тласнат Honda към тази сделка, Honda трябва все пак да има някаква полза от нея. Ако не краткосрочна, то поне в средносрочен и дългосрочен план. Но те ще бъдат зорко наблюдавани, за да се гарантира, че ефектът и цената за японското общество няма да бъде твърде голяма. Защото, когато имаш две компании на един и същи пазар, с едни и същи силни страни и едни и същи слабости, това носи със себе си сериозна цена - много дублиращи се неща ще трябва да отпаднат".
"За да успеят да тласнат Honda към тази сделка, Honda трябва все пак да има някаква полза от нея. Ако не краткосрочна, то поне в средносрочен и дългосрочен план. Но те ще бъдат зорко наблюдавани, за да се гарантира, че ефектът и цената за японското общество няма да бъде твърде голяма. Защото, когато имаш две компании на един и същи пазар, с едни и същи силни страни и едни и същи слабости, това носи със себе си сериозна цена - много дублиращи се неща ще трябва да отпаднат".