Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Възможни ли са все пак синергии от това сливане?
"Не виждам особено големи възможности за синергии. Естествено, получавате класическата - двете компании да правят поръчките си заедно, да договарят по-добри условия и да осъществяват икономии от мащаба. Но това е нещо, което Nissan успешно правеше и преди с Renault. Но сега този ефект ще е концентриран основно в Япония. Ако добавим и Mitsubishi, имате три японски компании с много сходни продукти. Имиджът на брандовете също не се различава особено. Така че ще бъде много трудно. В дългосрочен план, могат да спестят от инвестиции в нови технологии, като правят една инвестиция вместо три, и после споделят технологията".
"Не виждам особено големи възможности за синергии. Естествено, получавате класическата - двете компании да правят поръчките си заедно, да договарят по-добри условия и да осъществяват икономии от мащаба. Но това е нещо, което Nissan успешно правеше и преди с Renault. Но сега този ефект ще е концентриран основно в Япония. Ако добавим и Mitsubishi, имате три японски компании с много сходни продукти. Имиджът на брандовете също не се различава особено. Така че ще бъде много трудно. В дългосрочен план, могат да спестят от инвестиции в нови технологии, като правят една инвестиция вместо три, и после споделят технологията".