Едно истинско Ferrari трябва да има атмосферен V12 с невероятно форсиране на двигателя и страхотен звук, нали? Ами, съвсем не е задължително. На първо място, темата за каноничното Ferrari е много дискусионна. Например, най-новият хибрид F80 противоречи на инженерните традиции, но е трудно да го наречем "фалшив". Второ, историята на компанията е пълна с невероятни осемцилиндрови автомобили от начално ниво.
Най-добрите модели на Ferrari с V8 (ГАЛЕРИЯ):
В края на 80-те в Маранело глобално ревизират концепцията за осемцилиндровия средно разположен двигател. Визията за съвършенство е въплътена в грандиозното семейство 348 със стил а ла Testarossa. Купето е обозначено като TB, а таргата - TS.
Буквата T не означава турбокомпресор, а се отнася до напречното разположение на механичната скоростна кутия (Transversale). Подобен принцип е използван в болида от Формула 1 Ferrari 312T. В същото време 3,4-литровият Tipo F119 (300 к.с.) със "сух" картер е монтиран надлъжно за разлика от предците му, които са с напречно разположение.