Едно истинско Ferrari трябва да има атмосферен V12 с невероятно форсиране на двигателя и страхотен звук, нали? Ами, съвсем не е задължително. На първо място, темата за каноничното Ferrari е много дискусионна. Например, най-новият хибрид F80 противоречи на инженерните традиции, но е трудно да го наречем "фалшив". Второ, историята на компанията е пълна с невероятни осемцилиндрови автомобили от начално ниво.
Най-добрите модели на Ferrari с V8 (ГАЛЕРИЯ):
Наследството на Ferrari 208 Turbo е продължено от модернизираните GTB Turbo и GTS Turbo - този път с интеркулер и нов компресор. Както и преди, те са насочени към вътрешния пазар, където колите с двигатели над 2 л са в "неблагоприятна" група от данъчна гледна точка.
V8 Tipo F106 N е разработен с участието на легендарния инженер и експерт по турбокомпресори Никола Матераци. Той има също така пръст в Ferrari F40 и други гръмки проекти. Turbo произвежда 254 к.с. и е малко по-бавно от модификацията с атмосферния V8 - ускорява до 100 км/ч за 6 сек. Произведени са 308 купета и 828 тарги.