fallback

Новите коли поскъпват и заради моделите с ДВГ

Електромобилите не са единствената причина за скока на цените в ЕС

Не е тайна, че цената на новите автомобили продължава да расте през последните години на Стария континент. Това явление се дължи на европейските разпоредби и друг по-малко известен фактор - значителното увеличение на цените на автомобилите с вътрешно горене.

Според проучване, проведено от JATO Dynamics, автомобилите с вътрешно горене са отчасти отговорни за експлозията на цените на новите коли в Европа през последните пет години. Така се появи тенденция, според която автомобилът е на път да се превърне в луксозен продукт. И тя е факт, тъй като все по-малко шофьори на Стария континент могат да си позволят нова превозно средство.

Една от причините е общият спад на субсидиите в различните държави от ЕС, където цените на новите автомобили достигат рекордни нива. И ако появата на електрически превозни средства допринася за тази тенденция, проучването на JATO Dynamics, показва, че моделите с вътрешно горене също допринасят за тази инфлация.

Както е известно, ЕС реши да забрани продажбата на нови автомобили. Това решение принуди европейските производители да инвестират сериозно, за да разработят електрически автомобили. Малка част от тях залагат и на водород. Разходите за научноизследователска и развойна дейност механично доведоха до увеличение на цените.

Въпреки това, десет години преди постигането на тази амбициозна цел, електрическите модели все още представляват само 15% от регистрациите на леки автомобили в Европа. Подкрепени от появата на тези автомобили с нулеви емисии на висока цена, новите автомобили поскъпнаха значително и вече достигат точката, в която са несъвместими с бюджетите на клиентите.

В момента средната цена на нов автомобил в Германия е 56 735 евро. Тази сума е по-висока от средната годишна заплата на местен служител преди данъци (51 900 евро), според Федералната статистическа служба. Същото явление може да се наблюдава и на другите четири основни европейски пазара.

В Испания средната цена е 54 000 евро, в Италия - 56 000 евро, а в Обединеното кралство - 49 451 паунда (59 360 евро). Във Франция средната цена на нов автомобил е близо 49 000 евро. Според проучване, проведено от OpinionWay за Aramisauto през септември 2024, близо осем от десет французи (75%) предпочитат да си купят употребяван автомобил, а не нов, като причините са бюджетни.

Изцяло електрическата политика не е единственият фактор зад това покачване на цените. Автомобилите с ДВГ също са отговорни за това. Според проучването на JATO Dynamics, цената на моделите с вътрешно горене се е увеличила повече от тази на техните електрически аналози на петте основни европейски пазара. В Германия, докато цените на електрическите автомобили са се увеличили с 5,2% между 2019 и 2024, тези на превозните средства с вътрешно горене са скочили с 26,1%.

В Испания цените на plug-in автомобилите са се повишили с 1,9%, а тези на техните аналози с вътрешно горене със 17,7%. В Обединеното кралство цените на електрическите автомобили са се повишили с 16,5%, докато тези на двигателите с вътрешно горене са нараснали с 29,4%. Във Франция сметката е намаляла с 6,4% за електрическите автомобили, докато за превозните средства с вътрешно горене се е увеличила с 10,4%. Само Италия е изключение. Увеличението на цените на електрическите автомобили (31,5%) надвишава това при автомобилите с вътрешно горене (18,4%).

fallback
  • #15
    На баба ви тротонетк ( преди 11 месеца )
    Пък тока поскъпва заради укромераците на някои...
  • #14
    Петър Петров ( преди 11 месеца )
    Всичко е свързано . Военните конфликти и икономическите , паденето на Източния блок, цветните революции в Магреба и бившите източни републики/губернии, фалшивите пандемии, екологизма, отровената храна, разорените производители на храна, разбаботка на нови вируси. Но вижте до къде ни докара алчността. До трета световна. До загуба на национален суверенитет и в , крайна сметка, до държавен фалит. И не става дума само за РБ. А вИЕ, защитници на запада, помнете, че всичко се плаща и всеки плаща.
  • #13
    Петър Петров ( преди 11 месеца )
    Според мен поскъпват заради алчността. Света отдавна няма нужда от толкова коли и те седят по разни паркинги. Шеърхолдърите отдавна за забогатяли достатъчно. Но, не, корпорациите продължават да бълват и бълват. Както веригите Била и Кауфланд изхвърлят храна, но не намалят цените, така и автокорпорациите предпочитат да зарязват непродадените нови коли, докато произвеждат още и повишават цените , за да си "избият фирата". Просто света е полудял. Не можеш да разглеждаш нещата отделно.
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Колите поскъпват заради *** в Брюксел, които не са наясно какво правят!
  • #11
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Топли вълни обливат РУКоделието, Тунтури и другите московки, забременени от ръждивия *** на далечното североизточното коминтерн-славянство - днес коминтерн-медията е съчинила преразказ-фанразия за 2-ри клас, някак резониращ с крещящата им невъзможност да бъдат виденив нов европейски автомобил като останалите им съссеелляянни. Силният оргазъм блокира белолястовичата им способност да мислят, обричайки ги да ходят по жицата в търсене на сиво вещество до края на света.
  • #10
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "Както е известно, ЕС реши да забрани продажбата на нови автомобили." - Затова производителите инвестират милиарди в технологии за състаряване, за да може автомобилът да отговаря на изискванията в мига, в който излезе от завода.
  • #9
    анонимен ( преди 11 месеца )
    никой не ви е казал че на всеки пет години трябва да си подменяте автомобила честно казано единствено в луксозния клас за да подържаш социален рейтинг има смисъл да си подменяш автопарка и то на10 години за работещите хора не виждам никакъв смисъл да се купува нов освен ако не се качваш по социалната стълбица и да се возиш в друг сегмент на кой средностатистически купувач му трябват три дисплея и 30 говорителя или двигател с 6 или 8 цилиндъра при положение че имаш ипотека жена деца родители
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    9, 10 - принципно имаш право,но пропускаш един немаловажен детайл - колите порастнаха. Днешна 3ка на БМВ е като 5 от 199Х, а 5 е като 7-а. Важи и за останалите. Днешно Поло е като Голф.. И айде да уточним още нещо.. нетна или брутна заплата? В немско си и знаеш данъците са към 45%,..и колкоо пари отиват на месец за живот.. знаеш и какво значи работещи бедни нали?
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това за средната цена ми е нещо невероятно, масовите бюджетни от рода на 308, Астра, и еквивалентните им suv - варианти са около 35-40 000евро, тесла 3 е около 45-50...
  • #6
    РУК ( преди 11 месеца )
    Погледнато реално,за една годишна работна заплата днес получаваш много повече кола,и като размери и като технология,от това което е било преди 30 години.Дори в България! Замислете се през 1992 каква кола е можело да се купи с една годишна заплата и каква днес!
fallback
Последни