fallback

Какво искат шофьорите от електрическите автомобили?

Пробегът и времето за зареждане не са основните притеснения, сочи проучване

Какво искат шофьорите от електрически автомобили и кои са най-големите им притеснения при преминаването към задвижвания с нулеви вредни емисии? Отговор на тези въпроси се опитва даде проучване на консултантската компания Accenture, което показва доста любопитни резултати.

В изследването, наречено Power Shift, участват 6000 шофьори от Китай, Германия, Франция, Италия, Япония и САЩ, като това са повечето най-големи пазари на нови коли в света. Всички те е трябвало да посочат изискванията си към бъдещите електрически превозни средства.

Оказва се, че най-големите им притеснения не са свързани толкова с времето за зареждане и пробега, а най-вече с надеждността и съотношението цена-производителност. От отговорите им става ясно, че аргументите за или против електрическо превозно средство нямат много общо с електрическата кола сама по себе си.

Основните причини, поради които германците, например, обмислят да купят (или не) електрическа кола, са идентични с тези за двигателите с вътрешно горене. За 91% от анкетираните най-важна е надеждността на превозното средство, за 89% - съотношението цена-качество, а за 83% на първо място в списъка с желания и нужди е безопасността на автомобила.

В Германия само 16% от анкетираните могат да си представят закупуването на електрически автомобил през следващите 5 години. В рамките на 10 години броят вече се е повишил до 50%, което все още е под средното международно ниво от 57%. В Китай например е цели 80%.

fallback
  • #9
    До 6. ( преди 6 минути )
    Пък и леко си пропуснал, че мрежовият оператор има финансов ти му да ти продаде възможно най-голямо количество енергия, защото печели от всеки допълнителен продаден киловатчас. Представи си че вместо ток, си купуваш примерно някаква дреха, която ти пращат по Еконт. Еконт ще има печалба колкото повече дрехи си купиш, но печалбата му ще е още по-огромна ако има собствен онлайн магазин и печели и от надценката на дрехата/ тока. ЕРП печелят само от преноса, точно като Еконт.
  • #8
    До 6 ( преди 10 минути )
    "И при цена 0,40 Евро за КВч в Германия, да зареждаш на 0,14 Евро, защото партидата ти е в България?Ама ти си икономически гений бе!"Не съм 2. Но да питам, знаеш ли че цената на електрическата енергия в България и Германия е абсолютно еднаква през по-голямата част от денонощието и сезоните? В такъв случай Какъв е проблемът? Разликата в цената идва от допълнителните такси и данъци в Германия. Пък и кой е казал, че когато ти ги начисляват на домашната партида, ще са на същата цена ?
  • #7
    анонимен ( преди 53 минути )
    значи във всекиднувната на апартамента ти имаш контакт който е на една тарифа в спалнята е на друга тарифа в кухнята на трета в мазето на четвърта а в гаража на пета ако може да обясниш на нас които сме финансово невежи защо имаш няколко цени на еден и същи продукт благодаря предварително
  • #6
    До 2 ( преди 1 час )
    Видно всеки бизнес се прави с цел печалба, а ти искаш да е обратното! Да обобщим, искаш операторите да изградят гъста мрежа от зарядни, за собствена сметка, и да ти дадат достъп до нея, на цената на която зареждаш вкъщи до където просто са ти опнали един кабел? И при цена 0,40 Евро за КВч в Германия, да зареждаш на 0,14 Евро, защото партидата ти е в България?Ама ти си икономически гений бе! Я марш да ставаш финансов министър! Ти за 2 седмици ще "оправиш" България!
  • #5
    Отговора е: ( преди 3 часа )
    Каквото искат и използващите вибратори-да издържи батерията по-дълго, пък дано свърши, а пък тия с Ел.автомобилите, дано стигнат до там за където са тръгнали без преспиване!
  • #4
    анонимен ( преди 3 часа )
    4,не е само немски аутобани и не е само от уста на уста.Реално всяка е-кола ако я караш над 100 пробега пада драматично. Затова и ги клатят с 90-100. Току достигнали пробега по каталог.
  • #3
    анонимен ( преди 3 часа )
    Пълни глупости. Германците купуват некачествени германски коли с ДВГ, ама се притесняват за качеството на електрическите. Изсмуквали са си извинения. Драмите са с обезценката основно. И вероятно емоционални - все пак от уста на уста се е разнесло, че ако караш на германски аутобан електрическа кола със 150 (малко могат да вдигат повече), батерията ти дето по книга пише, че е за 400 км я изкара 100 км, я не.
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    електрическото бъдеще щеше да е възможно ако енергийните оператори развиваха собствена мрежа от зарядни станции за електромобили и енергията се таксува към домашната ви партида независимо от коя точка на европа зареждате същия принцип важи и за мобилните комуникации но видно никой няма интерес от обществен монопол върху природните ресурси и стоките и услугите предвид така наложения пазарен принцип на картелна конукренция
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    да бе да... не било важен пробега и зареждането голям хилеж, вече измислят всякакви тъпотии за да бутат електропропагандата напред... а цената на тока навсякъде расте и хората започват да се усещат :)
fallback
Последни