fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #95
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тротинетка,ти защо не си реализираш сам мАлоумната идея и да печелиш по левче?Хайде покажи топки,че можеш да си реализираш идеите.В противен случай си поредния празнодумец агитатор на зеленото облъчване.
  • #94
    Копи пейст ( преди 11 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #93
    До Димов ( преди 11 месеца )
    "Моите" идеи стават реалност. "Бедните" хорица са се вързали на лъжите и манипулациите ми и ще си инвестират последните си милиарди, горките . Прочети статията "Батерии за почти 5 млрд. лв. са подадени за финансиране по програма RESTOREБюджетът е 1.2 млрд. лв., но може да стигне за над 6000 МВтч системи за съхранение, което ще промени енергийната система на страната ...7 декември 2024 17:30
  • #92
    Димов ( преди 11 месеца )
    Да вложиш милиарди в батерии и фотоволтаични панели,за да продаваш нощем тока от батериите за стотинки разлика.Кога ще се избие вложението?Никога.А трябва да се заделят пари за подмяна на батериите и нови фотоволтаични панели.Големи идеи има нашият приятел.Титанични бих казал.
  • #91
    Димов ( преди 11 месеца )
    Ти да видиш другите му идеи,да инвестираме в микроТЕЦове,които да монтираме в мазите си,които щели хем да ни дават ток,хем топла вода,хем да ни изкарват пари, като продаваме тока в мрежата.
  • #90
    До 90. ( преди 11 месеца )
    Това ми звучи като някоя фирма която произвежда електронни часовници да фалира А вие да я свържете с мегаватовите батерии за които говоря и да кажете че това е едно и също, защото часовниците също имат батерии. Така се случва когато спориш с технически неграмотни хора за които двете батерии са едни и същи
  • #89
    Ауди с6 ( преди 11 месеца )
    Ами мъск да си кара прахосмукачките и да не гледа останалите.Като гледам така никой освен него не примира за глупавите му еднодневки които си правят каквото си поискат без грам логика,но естествено-нащо гардже е най хубавото.хххххх:)))
  • #88
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    И нека ти напомня, че през ноември месец работеше само единият реактор на АЕЦ Козлодуй. През октомври тецовете на въглища имаха само 24% дял, а слънцето 18%. Тази година фотоволтаичните мощности бяха увеличени с 60%. Ако темпът се запази и се добавят батерии, още догодина енергията от слънцето ще изпревари тази от въглища! Всички знаете че е така, но не ви харесва. Бихте ли обяснили защо не ви харесва и толкова милеете по въглищата? Какво лошо има да са резервен източник само при нужда?
  • #87
    анонимен ( преди 11 месеца )
    BETL фалира,но тротинетката не спира пропагандата за батерии и фотоволтаици.
  • #86
    До друг гост ( преди 11 месеца )
    Е колко да е средно дневно? Ето ти средномесечно NovemberSolar: 10,9%Wind onshore: 4,6% Waste non-renewable: 0,0% Waste renewable: 0,0% Hydro water reservoir: 2,4% Fossil gas: 6,6% Fossil hard coal: 1,4% Fossil brown coal / lignite: 39,6% Biomass: 0,5% Hydro Run-of-River: 1,2% Nuclear: 32,7%
fallback
Последни