fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #105
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    "и да имаме батерии за около 7.8 ТВч (Общото е 15.6 ТВч. но приемам, че ще се оправим с половината)" Продължаваш да ВЯРВАШ, че тези батерии се купуват заредени и като им свърши заряда се изхвърлят и се заменят със заредени ( повечето ВЯРВАЩИ ВЯРВАТ, че ще ги заровят в задния им двор без тяхно разрешение) . Ти не си ли ползвал батерии през живота си? Само веднъж годишно ли си зареждаш телефона?
  • #104
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 104 - не можеш да ги разпределиш равномерно - ФЕЦ трябва да бачка лятото, за да пълни батерии за през зимата
  • #103
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    По твоите данни 215kWh струва 66 000 евро. 7 800 000 /215 ~ 36 279 * 66 000 евро ~ 2394414000 - значи само за батерии ни трябват около 2.5 млрд. евро. Самите ФЕЦ и ВЕИ не знам колко ще струват. За сравнение - според нет-а 2-та реактора за Белене са ни стрували 600 млн евро. Трябва да се има предвид, че във възобновяемите влизат и ВЕЦ, а там няма много как да ги увеличим
  • #102
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    "Давай сега със сценарии как имаш батерии за 2 628 000 MWh..." Ако разпределим тази енергия равномерно всеки ден от годината, се падат по 7200MWh на денонощие. Ако не си сляп сектант, който с голи гърди защитава ВЯРАТА си срещу глокшумите (фактите) на агресорите знаещи и не смяташ знанията за ЕРЕС, вече си прочел статията, която дадох на Димов в коментар 95 и ЗНАЕШ, че инвеститорите имат намерение да изградят 8000MWh батерии до 2026 само по тази програма. Отделно останалите..
  • #101
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Да продължа коментар 99 - съгласно "Бюлетин за състоянието и развитието на енергетиката на Република България през 2023 г." "Брутното производство на електрическа енергия през 2023 г. е 40 ТВтч" от възобновяеми източници е 19%, а от ТЕЦ+ТФЕЦ+ЗТЕЦ е 31%+6%+2% = 39%. Това означава, че трябва да инсталираме приблизително още 2 пъти повече възобновяеми спрямо това което имаме и да имаме батерии за около 7.8 ТВч (Общото е 15.6 ТВч. но приемам, че ще се оправим с половината)
  • #100
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    "Давай сега със сценарии как имаш батерии за 2 628 000 MWh и от колко фотоволтаици ги зареждаш" това много ли ти се струва? Тава са някакви си 220 GWh на месец. Щом не ти харесват процентите, ФЕЦ през Ноември са произвели 295GWh, а от вятъра 125GWh..
  • #99
    Абе каскет ( преди 11 месеца )
    Това е така. Кажи сега РЕШЕНИЕТО тази енергия да стане по-евтина? Аз съм дал такова решение - вятър, слънце и батерии съчетани с преносен капацитет между всички държави в енергийния пръстен на Европа в който са свързани почти всички европейски страни.
  • #98
    До 97 ( преди 11 месеца )
    Ти колко автомобила с ДВГ произведе, та го защитаваш? Колко въглищни централи ще си купиш, за да ми докажеш тезата си? Не е нужно да притежавам жираф, само за да докажа на вас ВЯРВАЩИТЕ, че жирафите съществуват, противно на ВЯРВАНИЯ ВИ, " Е па таково животно нема и нема как да има" Достатъчно е да ЗНАМ, че съществува за да намеря информация за него, за която да дам източник на информация. А после ВЯРВАЩИТЕ ВЯРВАТЕ, че жирафа съществува само ако си го купя, иначе НЕ СЪЩЕСТВУВА и няма как да съще
  • #97
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Стига с тези проценти - да говорим с числа. "Енергийният министър информира и за издадената заповед за работа на топлоелектрическата централа ТЕЦ Марица изток 2, с която е определена обща годишна квота за задължително изкупуване на електрическа енергия в размер до 2 628 000 MWh" Това е само за регулирания пазар. Давай сега със сценарии как имаш батерии за 2 628 000 MWh и от колко фотоволтаици ги зареждаш
  • #96
    швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Заради зеленото безумие, електроенергията в Европа е 1 евро за квтч, демократичния природния газ от САЩ е три пъти по скъп от руския.
fallback
Последни