fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #85
    До мъда ( преди 11 месеца )
    Прочете ли първите 10 коментара?
  • #84
    Мда ( преди 11 месеца )
    О Боже, статия с името на Мъск и съвсем естествено латерната е натряскал 90 коментара! Съвсем естествено не са по темата, а за фотоволтаици и батерии. Латерно, мъск говор за ръчни скорости и левия ***, т.е. съединителя, а не за теб - левия *** на коментарите. Така, че не се насъсквай толкова.
  • #83
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 84 - къде са тези 10%? "ФЕЦ 2,19%128.02" - на мен на 2% ми прилича и то за този момент, а ако се усредни за ден ще е трагично
  • #82
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не се ли усещаш как само допреди една година обяснявахте как фотоволтаиците произвеждат само един процент през зимата и 3% през лятото а днес вече говорите че произвеждат само 10% през зимата?
  • #81
    До тинтери ( преди 11 месеца )
    Ето това ми е любимото. Ти му показваш на живо че в секундата в която пишеш батериите връщат в мрежата 128 мегавата, за които някой е вложил милиони, а той ти разправя че такова животно нема и никога няма да има! Искаш ли да се обзаложим че до една година тези 128 мегавата ще са станали поне 1000 мегавата за милиард инвестиции? От тези дето според тебе никой не ги прави? А че след 2 години ще заместят въглищата през по-голямата част от годината?
  • #80
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    До 80: Ти добре си го сметнал... ама що на практика не става така ;) Май сметките ти куцат. Ако беше толкова икономически изгодно до сега да се е намерил кой да го направи - истината е че след няколко трилиона в "зелени" инвестиции. възобновяемата енергия е по-малко отколкото произвежданата от допотопните ВЕЦове
  • #79
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 78 - ако това са моментни стойности, даже не е за днес, а е за 1 час. (ако приемем стойностите за средни за час).
  • #78
    До 78 ( преди 11 месеца )
    Да сметнал съм го за днес, с презумпцията, че през лятото въглищните централи работят само заради вечерния ПИК, когато цените са високи. При наличие на батерии, те ще поемат този ПИК и въглищните централи няма да има смисъл да работят през пролетта лятото и есента още след една-две години. Ще остане да работят само през зимата, докато не се натрупат достатъчно батерии, вятърни централи и достатъчен преносен капацитет, за да бъдат заместени и през по-голямата част от зимата.
  • #77
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Само да добавя, че голяма част от хората се отопляват на газ и на дърва. Ако и те минат на ток....
  • #76
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 74 - прав си - за дните назад са по часове - един вид колко е било потреблението в даден час. Все едно - това не променя логиката на това което казах - че това което 70 смята е само за днес, но е за един час (ако приемем стойностите за средни за часа)
fallback
Последни