fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #65
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Даже съм ти сметнал разходът 20kWh/100км, което както знаеш е най-лошият среден разход който трудно се достига.
  • #64
    анонимен ( преди 11 месеца )
    над 200 000kWh годишно. .. 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #63
    анонимен ( преди 11 месеца )
    можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #62
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    Стана ми вече скучно - дерзай слагай си солари и батери и си карай без пари - просто не ме карай и мене! Е толкова е простичко! Нито искам да се занимавам с ВЕИ нито искам да ви я плащам тая щуротия!! Бъркайте си в джобовете, моя е отворен за петрол и въглища!
  • #61
    Милион километра ( преди 11 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #60
    До тинтири ( преди 11 месеца )
    Да се върнем на батерията. 200 000 лв инвестиция, милион километра годишно. 10 милиона в рамките на гаранцията на батерията и 25 милиона километра в рамките на гаранцията на фотоволтаичните панели. Само за 1 милион километра годишно, средностатистическите автомобили с ДВГ отделят 150 тона въглеродни емисии, за 10 години 1 500 тона. Колко да е мръсно производството на тази батерия, която ги пести?
  • #59
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    От къде ги измисли тия 1 млн км? А за 59 - зимата имаш високо потребление, ще трябва да учетвориш фотоволтаиците. КПД на солара е ниско!
  • #58
    До тинтери ( преди 11 месеца )
    Освен това пак забравяш АЕЦ и дори Чирен, където се съхранява енергия която може да стигне за няколко месеца, за да балансира енергийната система в облачни седмици. Павец, ВЕЦ, вятър, внос. Не всичко е слънце. Слънцето просто е най-евтината енергия, която може да се произвежда и съхранява на място, без нужда от натоварване на електропреносната система.
  • #57
    До 57 ( преди 11 месеца )
    Така е. Но пропускаш, че все пак се произвежда и през зимата. Средно произвежда малко над 100kWh на месец. Толкова произвежда есента и пролетта. През лятото произвежда 200 в най-слънчевия месец, а през зимата 50 в най-лошия. Тоест ако и през зимата ти трябват 100 трябва да удвоиш броя на фотоволтаиците.
  • #56
    До 55 ( преди 11 месеца )
    Искам да те видя как ще минеш 1 милион километра с 5 000 лв за гориво? Много искам да го видя това! Искам да го видя този автомобил с ДВГ който харчи 50 стотинки на 100 км!
fallback
Последни