fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #125
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 123 - абе аз ли лошо обяснявам, ти ли грешно ме разбираш... :-) Да пробвам отначало. Имаме ТЕЦ и ФЕЦ. За да е по-лесно за обяснение нека приемем, че ТЕЦ генерира всеки месец по 1,2ТВч.((36 ТВч * 39%) / 12) Да приемем, че ФЕЦ генерира 6 месеца по 380 МВч и 6 месеца по 760МВч. (6*360 + 6*760 = 2160 + 4560 = 6720 ~ 36 * 19% - има разлика заради закръгление, но да приемем, че е вярно). Ще продължа
  • #124
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тротинетка,ти сериозно ли бе? Знания щял да ни дава мъскиянеца облъчен.
  • #123
    Ироничен ( преди 11 месеца )
    Клиентът сам ще реши кое му е на сметка. Преди да стане евтино на ток трябва да платиш къща с гараж, фотовалтаици и самата ел кола - минимум 400 000 лева в провинцията. Успех!
  • #122
    До 122 ( преди 11 месеца )
    Сега разбираш ли Как си жертва на ВЯРВАЩИТЕ и неусетно при разговорите ни преминаваш в отбора на ЗНАЕЩИТЕ. Щом се интересуваш мога да ти дам абсолютно всички ЗНАНИЯ, за да разбереш че това за което говоря от години е неизбежно и вече се случва. Спокойно можеш да проверяваш информацията не само за България в energy-charts.info . Можеш да го правиш за ден, за седмица, за месец или за година или дори за сезон.
  • #121
    Еврика ( преди 11 месеца )
    "според мен може би 4 пъти повече ще трябва - 2 пъти за да заместят изцяло ТЕЦ лятото и 2 пъти за да пълнят батерия за през зимата - за да го сментем трябва да знам разликата Август-Януари. " Ами давай, какво чакаш? Провери сам, за да не кажеш че те лъжа. И пак да ми напомниш защо трябва да заредиш батерия през август за да я ползваш януари? Дай ми един единствен разумен довод, да не ползваш тази енергия още през август, А ако ти трябва на 15 януари да си я заредиш на 14-ти?
  • #120
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 119 - не знаех - значи ще трябва доста повече. До 120 - прав си. Сигурен ли си, че потреблението е 36ТВч - това би означавало, че сме нетен износител, а аз мисля, че четох, че сме вносител (данните са 2023 и може и да си прав, а за 2024 да сме станали нетен вносител)
  • #119
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "Фотоволтаик ( преди 29 секунди )Какви четири пъти?Разликата в производството от фотоволтаична централа лято/зима е до 10 пъти.Зимата фактурите ми са между 100 и 200 лева.Лятото стигам до 900-1000 лева с 40 квт фотоволтаична централа." Или има нещо тотално сбъркано в централата ти или пак играем на ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ. Недей да говориш с пари, а с произведена енергия? Колко е производството през лятото е колко през зимата?
  • #118
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    "Брутното ПРОИЗВОДСТВО на електрическа енергия през 2023 г. е 40 ТВтч" от възобновяеми източници е 19%, а от ТЕЦ+ТФЕЦ+ЗТЕЦ е 31%+6%+2% = 39%." Пропуснах да те поправя, че бъркаш потребление с производство. Потреблението е много по-малко от производството. 36TWh.
  • #117
    Фотоволтаик ( преди 11 месеца )
    Какви четири пъти?Разликата в производството от фотоволтаична централа лято/зима е до 10 пъти.Зимата фактурите ми са между 100 и 200 лева.Лятото стигам до 900-1000 лева с 40 квт фотоволтаична централа.
  • #116
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Не знам дали е много. Колко пари са? Според мен ще излезне доста над цена на АЕЦ. Ако искаме да компенсираме ТЕЦ и през зимата според мен може би 4 пъти повече ще трябва - 2 пъти за да заместят изцяло ТЕЦ лятото и 2 пъти за да пълнят батерия за през зимата - за да го сментем трябва да знам разликата Август-Януари. И това все още е с много малък дял на електромобили. Ако и колите минат на ток и тези от ТЕЦ се отопляват на ток става още повече.
fallback
Последни