IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридите постепенно изместват електромобилите

Потребителите все още са притеснени от малкия пробег на EV

Потребителите вече определено предпочитат да купуват хибридни превозни средства, тъй като са притеснени от ниския пробег на електромобилите. Според последните данни на аналитичната компания Euromonitor International темпът на растеж на продажбите на електрически превозни средства намалява, докато нарастването на популярността на хибридите се ускорява.


хибриди


През 2024 година 16 милиона електрически превозни средства ще бъдат продадени по целия свят спрямо 14 милиона миналата година. Китай има най-големия пазар на електромобили в света и китайските марки продължават да процъфтяват, докато другите производители на EV се борят с липса на интерес. Шест от 10-те най-големи марки за продажби на електрически превозни средства в света се очаква да бъдат китайски.

Във Великобритания, вторият по големина пазар за електрически превозни средства в Европа, продажбите на електрически превозни средства се увеличават и ще достигнат 500 000 през 2024 година. Но това са изключения от общата картина. На този пазар през 2024-а електрическите превозни средства представляват 22% от продажбите на нови леки автомобили и 49% от продажбите на SUV и кросоувъри.

Говорейки на London EV Show, Франсоа Развадаускас - мениджър анализ на автомобилите и мобилността в Euromonitor International, каза, че продажбите на електромобили са се забавили заради проблеми с достъпността и недостиг на инфраструктура за зареждане.

Според Развадаускас продажбите на електрически превозни средства в Западна Европа се очаква да намалеят със 7.2% през 2024 година, докато продажбите на хибридни електрически превозни средства в Китай са се увеличили с 67% през същия период.

„Няма съмнение, че потребителите вече определено предпочитат да купуват хибридни превозни средства, тъй като са притеснени от ниския пробег на електрическите превозни средства. „Много производители се отказват от целите си за електрически превозни средства и избират по-еклектична комбинация от задвижващи механизми “, добавя експертът.

Според нея, за да бъдат успешни електрическите превозни средства, трябва да има по-голям избор от малки и средни електрически автомобили, тъй като този избор може да бъде начинът за увеличаване на продажбите.

0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    След няколко години като се разпадне зелената секта ще има и грандиозно завръщане на дизела което ще обезсмисли и скъпите хибриди. Нещата ще се нормализират. Не може вечно шизофренията да е на власт. Рано или късно нормалността идва и хората се връщат към здравия разум. I6 3.0 TDI железен класически дизел механика без DPF - караш си и не се занимаваш с глупости.
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 1 година )
    Ами и аз вече се замислям за плъг-ин хибрид. Имам гараж, зареждам си вкъщи и основния ми градски пробег ще е на ток, а понеже пътувам често и на дълги разстояния няма да се притеснявам за пробега или като отида на ски.
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е, то реално на пазара не останаха други освен хибриди и електрички. Тук-таме по някой дизел в Европа, ама дамоклиевият меч над гърлото на дизела се държи вече не на косъм, а на половин такъв, и във всеки един момент може да го доубият с поредната забрана. При това положение човек като тръгне за нова кола трябва да избира между зло и по-голямо зло. Работата още не е като на президентските избори в Северна Корея, ама почти, и все по-смело върви натам.