Потребителите вече определено предпочитат да купуват хибридни превозни средства, тъй като са притеснени от ниския пробег на електромобилите. Според последните данни на аналитичната компания Euromonitor International темпът на растеж на продажбите на електрически превозни средства намалява, докато нарастването на популярността на хибридите се ускорява.
През 2024 година 16 милиона електрически превозни средства ще бъдат продадени по целия свят спрямо 14 милиона миналата година. Китай има най-големия пазар на електромобили в света и китайските марки продължават да процъфтяват, докато другите производители на EV се борят с липса на интерес. Шест от 10-те най-големи марки за продажби на електрически превозни средства в света се очаква да бъдат китайски.
Във Великобритания, вторият по големина пазар за електрически превозни средства в Европа, продажбите на електрически превозни средства се увеличават и ще достигнат 500 000 през 2024 година. Но това са изключения от общата картина. На този пазар през 2024-а електрическите превозни средства представляват 22% от продажбите на нови леки автомобили и 49% от продажбите на SUV и кросоувъри.
Говорейки на London EV Show, Франсоа Развадаускас - мениджър анализ на автомобилите и мобилността в Euromonitor International, каза, че продажбите на електромобили са се забавили заради проблеми с достъпността и недостиг на инфраструктура за зареждане.
Според Развадаускас продажбите на електрически превозни средства в Западна Европа се очаква да намалеят със 7.2% през 2024 година, докато продажбите на хибридни електрически превозни средства в Китай са се увеличили с 67% през същия период.
„Няма съмнение, че потребителите вече определено предпочитат да купуват хибридни превозни средства, тъй като са притеснени от ниския пробег на електрическите превозни средства. „Много производители се отказват от целите си за електрически превозни средства и избират по-еклектична комбинация от задвижващи механизми “, добавя експертът.
Според нея, за да бъдат успешни електрическите превозни средства, трябва да има по-голям избор от малки и средни електрически автомобили, тъй като този избор може да бъде начинът за увеличаване на продажбите.