IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

110 години скорост: Невероятната история на Maserati

Родена от ентусиазма на петима братя, тази компания е минала през повече премеждия от всички други в автомобилния свят

Разправиите около обществените поръчки не са нито само българско, нито само съвременно явление: още през 1561 великият ренесансов скулптор Джамболоня проектирал статуя на Нептун за големия фонтан, който се строял във Флоренция. Но неблагодарните граждани на Флоренция не харесали творбата и избрали друг изпълнител. Огорченият Джамболоня все пак намерил клиент за своя Нептун: папа Пий го поръчал като украшение за новия фонтан в Болоня. Никой от замесените в тази история не е и подозирал, че четири столетия по-късно един елемент от въпросната скулптура ще се превърне в един от най-разпознаваемите символи в най-голямата индустрия на XX и началото на XXI век: автомобилната.
   
   
Maserati Bora
 
    
Ако покажете върха на тризъбеца на Нептун на произволен минувач, той може и да не знае нищо за Джамболоня - но вероятно ще познае символа като емблемата на Maserati. Компанията от Болоня, единият член на прословутата Света троица на италианското автомобилостроене заедно с Ferrari и Lamborghini, на 1 декември тази година навърши 110 години. По този повод на екран скоро ще се появи филмът "Мазерати: Братята", с Антъни Хопкинс в една от главните роли. Но ще рискуваме да издадем някои детайли от фабулата му, като ви разкажем удивителната история на тази компания.
  
  
Невероятната история на Maserati (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    мазерати ако ги бяха позиционирали ценово в класа на голямата немска тройка щяха да имат много големи продажби но без да имат платформа и двигатели които да са релеватни на големите риби феррари ламборгини астън бентли нямат шанс да оцелеят китайците опитаха с лотус но нещо не им се получава индийците провалиха по същиата схема ягуар без да имаш V10 V12 W12 не можеш да играеш в шампионска лига
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 4 ( преди 2 дни )
    Хаха, още не е сигурно, би си камшика гусин тавареш
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Maserati, колата родена от работата на 5-*** братя и разорена от г-н Тавареш.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 2 ( преди 2 дни )
    И големите творци нямат неограничен набор от оригинални идеи. На мен лично повечето ннеща на Гандини ми изглеждат еднотипни. Но са готини :)
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 дни )
    Личи си, че Chubasco е с дизайн на Гандини. Стори ми се позната формата и погледнах Бугати EB110. Същите линии и някои детайли... Странно ми е това преизползване на дизайна...
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 2 дни )
    Ето заради такива статии ви следя от около 2008ма. Жалко че масата останалите новини са транслирани чужди новини, без нито веднъж да са прочетени преди публикуване. Все пак браво на Константин Томов.