IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai и Kia облекчават работата на механиците в сервиза

Устройството на Robotics LAB тежи само 1,9 кг и намалява натоварването с до 60% (ВИДЕО)

Роботиката продължава да променя индустриите, като новата разработка на Hyundai и Kia е поредното доказателство за това. Устройството на подразделението Robotics LAB трябва да значително да облекчи физическото натоварване на труда на механиците в сервиза.


Robotics LAB


Това е роботизиран екзоскелет, който има за цел да намали нараняванията сред работниците, изпълняващи трудни задачи над главата. Това го прави особено полезен за механици, които прекарват голяма част от деня си приведени под автомобили.

Разработено от Hyundai и Robotics LAB на Kia, устройството X-ble Shoulder е проектирано да помага активно на работници, които са с вдигнати ръце за продължителни периоди от време, намалявайки натоварването на раменете с до 60%. То също така намалява активирането на предния и страничния делтоидни мускули с до 30%. С други думи, облекчава товара както в буквалния, така и в преносния смисъл.


Robotics LAB


Това, което е наистина впечатляващо тук, е „модулът за мускулна компенсация“, който управлява X-ble Shoulder. Той може да извърши 700 000 действия на сгъване и разгъване годишно, така че е създадено за издръжливост, а не просто за еднократна задача.

И тъй като никой няма да иска да работи цял ден в огромен екзоскелет, Hyundai гарантира, че това устройство няма да е тежко. X-ble Shoulder тежи само 1,9 кг, благодарение на конструкцията си от въглероден композит. Той е лек, регулируем и проектиран да приляга плътно, без да пречи. Предлага се в два варианта - основната версия е за по-леки натоварвания, докато втората е за по-големи, като може да се регулира.


Robotics LAB


Устройството далеч не е ограничено до света на автомобилите. Hyundai казва, че то ще може да се използва и в индустрии, включително строителство, корабостроене, авиация и селско стопанство. В момента пазарът на носими роботи и екзоскелети може да струва до 10,25 милиарда долара до 2029 г., а Robotics LAB от Hyundai и Kia са си поставили за цел да завладеят голяма част от него.

В Hyundai не спират до помощника на рамото. Корейската компания също работи върху X-ble Waist за подпомагане на повдигането на тежки товари и намаляване на нараняванията на гърба, както и X-ble MEX, предназначен за рехабилитация на хора с увредено ходене.



0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Охотник ( преди 5 дни )
    Премествайки натоварването, в кръста и краката. Браво уникално, и какви блокове ще доставяте и стройте, в АЕЦ Козлодуй? Руснаците имат механизиран екзоскелет, без електроника. Позволяваш допълнителен товар, до 80 килограма, вече от 10 години. Само, че техният е с крака, и натоварването не се усеща от човек. Но всичко създадено в Русия и Китай е анатема. Лижете колониалният г***з, и бъдете нещастни.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 седмица )
    До #2 Сменяй работодателя, ако не те устройва! Работа има много. А може и сам да започнеш бизнес и да бъдеш от другата страна.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Трудно ще се промени манталитета на работодалите! Експлоатация на макс и когато започнат да натежават годинките... хайде всеки по пътя си! Трябва закона да пази дългогодишните служители по-ревностнно. Има много такива примери в законодателствата на западните държави.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това е добра идея, и без нужда от захранване.