Корейският производител Hyundai призна, че клиентите му са се разочаровали от сензорните екрани. Затова и компанията започва да се завръща към аналоговите уреди за управление на различните системи, съобщава Korea JoonAng Daily.
Подразделение на марката Hyundai Design North America (HDNA) проведе ден на отворените врати за журналисти. По време на пресконференцията не бяха показани или анонсирани нови продукти, но вицепрезидентът на HDNA - Ха Хак Су, говори откровено за минали продукти и тенденции в интериорния дизайн. Оказа се, че завръщането към физическите бутони в салона се обяснява с негативните отзиви на клиенти в САЩ.
„Когато добавихме интегрирани екрани към нашите коли, ние също опитахме управление, базирано на сензорен екран, и хората не го харесаха“, обясни Ха Хак Су.
Първоначално в Hyundai са останалите очаровани от „уау“ ефекта на медийните системи, вдъхновени от Tesla, но в крайна сметка са решили да се върнат към основите. Корейската компания е провела тестване на различни групи потребители и е установила, че хората изпитват стрес и раздразнение, когато искат да настроят нещо при спешност, но не могат да го направят.
Сензорните екрани обаче може да се върнат в бъдеще в автомобилите на марката. С развитието на технологиите за автономно шофиране и системите за подпомагане на водача, изживяването при шофиране ще стане по-удобно, като човекът зад волана ще бъде по-спокоен и следователно форматът на интериорния дизайн ще се промени.
Идеята в случая е, че докато шофирате, ще трябва да се концентрирате по-малко върху пътя, ще бъде възможно да свалите краката си от педалите, което означава, че интериорът ще бъде преработен, като се вземат предвид тези промени.
Интересното е, че студиото HDNA смята екстериорния дизайн на Ioniq 5 за голям успех - Ха Хак Су каза, че с този модел Hyundai „успява да намери своята индивидуалност, докато други марки я губят“.