fallback

Проблемът на VW Group - средната заплата е 62 евро на час

Шефовете искат 10 процента намаление на възнагражденията, а синдикатите - 7% увеличение

VW Group има около 120 000 работници в света, от които почти половината в Германия. И докато синдикатите искат 7% увеличение на заплатите, босовете на компанията настояват за 10% намаление.   

Volkswagen отделя 15,4% от приходите си за покриване на глобалните разходи за труд. Това са данни от 2023 година, като процентът е паднал сравнение с 18,2% през 2020-а. Но въпреки всичко - в сравнение с други немски производители, това все още е висок дял. През 2023 година BMW, например, отдели 9,5% от приходите си за заплати, а Mercedes -  11%. Цифрите включват целия персонал -  от работници до ръководители.

Както Даниел Шварц, анализатор в Stifel, припомня пред Reuters: „Марката Volkswagen е пазарен лидер в Европа всяка година от 2005 насам. Нейните автомобили са конкурентни. Проблемът не е продуктът, а разходите.“    

Германия, където Volkswagen наема почти 45% от работната си сила, има най-високите разходи за труд в световната автомобилна индустрия. VW Group е плащал средно 62 евро на час през миналата година. Това също е доста повече от средното за Германия - 41,30 евро на час. Във Франция, Италия и Испания, където съперниците на Volkswagen -  Stellantis и Renault, развиват повечето европейски заводи, работниците в автомобилната индустрия печелят съответно 47 евро, 33 и 29 евро на час.

Очевидно, проблемът на Volkswagen не е само в работната ръка. Както припомни директорът на марката Томас Шефер, ако германските фабрики на компанията имат разходи между 25% и 50% по-високи от останалите, то е заради увеличението на разходите за енергия, суровини и персонал.

Що се отнася до персонала - въпреки че Volkswagen съкрати 8000 работници в заводите си между юли 2019 г. и септември 2024 г., той е наел едновременно още 4000 хора по административни дейности. Синдикатите напомнят , че трудът представлява само малка част от разходната база на компанията и призовават ръководството да направи съкращения в други области, за да съживи печалбите. Само за първите 9 месеца на тази година те са намалели с 5,5 милиарда евро.

Лидерът на общия работнически съвет на VW - Даниела Кавало, представи собствено предложение за спестявания. Според него -  ръководството и бордът на директорите трябва непропорционално да намалят заплатите си, а акционерите като семейство Порше да се задоволят с по-малки дивиденти. Целта е да се намалят разходите за труд с 1,5 млрд. евро и да се предотврати затварянето на заводи.     

Това последното обаче е доста мъчна работа. Вече очевидно е ясно кои германски заводи на Volkswagen са в опасност. Бившата фабрика "Karmann" в Оснабрюк и бившата „Gläserne Manufaktur“ в Дрезден ще бъдат затворени или продадени. "Emden", където Passat някога слезе от поточната линия, ще продължи да съществува чрез договорно производство, съощиха едновременно Automotive News Europe и Bloomberg News.   

fallback
  • #31
    Гост ( преди 1 месец )
    Теслю пак оцъкал форума с електрически фАшкии.
  • #30
    До лудория ( преди 1 месец )
    Е нали така се лъжат агнетата? Хвърлят едни цифри, по възможност в проценти, защото повечето антиматематици нямат идея какво е това и след това гледат сеир. Всеки е разбрал нещо различно. Ти например си пропуснал дори един единствен отдел, наречен каридад, който се състои от 10 000 програмиста, които са около 10% от целия персонал на volkswagen, на които от години им плащат да разработят операционна система на производителя и не са стигнали до никъде. Само техните заплати са поне милиард.
  • #29
    анонимен ( преди 1 месец )
    Средно на час като се вземат предвид заплатите от милиони евра на разни шефове.Бачкаторът на поточната линия взема много по-малко от това средно на час.
  • #28
    Лудория ( преди 1 месец )
    Споделят се едни числа за труд на час, но никъде не виждаме колко от този труд е калкулиран във всеки отделен автомобил. Колко идва от труд на сглобяващите в халетата, колко идва от труд на съпъстващи дейности като логистика, дизайн, съхранение, доставка и колко идва от мениджърски заплати. Ако я има тази информация, мисля че различни щеше да изглежда...
  • #27
    До пръцльо ( преди 1 месец )
    Дежавю #76 ГостДо коментар #75 от "Няма смисъл да се спори с ***":ти до скоро лаеше за 50% ръст на година за производството на тесла хахахахаха ама нещо млъкна като видя,че даже бройките за 2019г. с един работещ завод не можаха да достигнат при това с два работещи завода за 2020г. хахахаха пък ТО РЪСТА ОТРИЦАТЕЛЕН изложи се афрото хахахахаха излиза да са работили с половин капацитет,а строят още два завода къде ще ги продават тия кочини хахаха21:48 14.12.2020
  • #26
    Ммммм ( преди 1 месец )
    62 евро на час??? Толкова е пенсията за половин месец в раша!
  • #25
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тротинетка, какво пак си се разпенил? Тесла удариха тавана на под 2 милиона годишно, не ги виждам как ще ги преминат, а 50% ръст оттук нататък е направо абсурд. Опорките ти за вертикалната интеграция на Тесла - ха-ха-ха-ха, с батерии на Панасоник, ЛГ и КАТЛ, на собствените им 4680 даже китайците се смеят вече.
  • #24
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами да бяха си построили заводите в България! Тук са най ниските разходи и заплати. Българите ще са доволни на 20 евро на час. И VW щеше да плаща само 10% данък върху печалбата и щеше да ползва най евтиния ток в Европа ако и ние имахме малко акъл да довършим АЕЦ Белене.
  • #23
    До 20 ( преди 1 месец )
    Аз предлагам редакцията просто да чисти всички заяждания и лъжи които се повтарят отново и отново заради дефицит на внимание на психопатите. Ако не излъжат нещо, например че са спали със сестрата на някого, то никой няма да им обърне внимание. Лъжат и очакват реакцията засегнатия да започне да се обяснява че няма сестра. Психопата изпитва удоволствие да тормози останалите и най-много мрази истината, затова им я завирам в лицето при всеки удобен случай.
  • #22
    До 20 ( преди 1 месец )
    А какво очакваш? Да се държа като психопат яйцеклетчо и да не отговарям на въпроси? Обърна ли внимание че когато ме няма 80% от коментарите са на психопатите антиелектрици които мразят Тесла и си съчиняват че съм казал всякакви лъжи като този психопат отдолу. Самият той с Ник Радев обясняваше че е невъзможно да се строят толкова заводи, А аз го убеждавах че няма нужда от толкова много заводи защото Тесла никога няма да е достигне 20 милиона продажби, защото няма да има толкова търсене.
fallback
Последни