fallback

Проблемът на VW Group - средната заплата е 62 евро на час

Шефовете искат 10 процента намаление на възнагражденията, а синдикатите - 7% увеличение

VW Group има около 120 000 работници в света, от които почти половината в Германия. И докато синдикатите искат 7% увеличение на заплатите, босовете на компанията настояват за 10% намаление.   

Volkswagen отделя 15,4% от приходите си за покриване на глобалните разходи за труд. Това са данни от 2023 година, като процентът е паднал сравнение с 18,2% през 2020-а. Но въпреки всичко - в сравнение с други немски производители, това все още е висок дял. През 2023 година BMW, например, отдели 9,5% от приходите си за заплати, а Mercedes -  11%. Цифрите включват целия персонал -  от работници до ръководители.

Както Даниел Шварц, анализатор в Stifel, припомня пред Reuters: „Марката Volkswagen е пазарен лидер в Европа всяка година от 2005 насам. Нейните автомобили са конкурентни. Проблемът не е продуктът, а разходите.“    

Германия, където Volkswagen наема почти 45% от работната си сила, има най-високите разходи за труд в световната автомобилна индустрия. VW Group е плащал средно 62 евро на час през миналата година. Това също е доста повече от средното за Германия - 41,30 евро на час. Във Франция, Италия и Испания, където съперниците на Volkswagen -  Stellantis и Renault, развиват повечето европейски заводи, работниците в автомобилната индустрия печелят съответно 47 евро, 33 и 29 евро на час.

Очевидно, проблемът на Volkswagen не е само в работната ръка. Както припомни директорът на марката Томас Шефер, ако германските фабрики на компанията имат разходи между 25% и 50% по-високи от останалите, то е заради увеличението на разходите за енергия, суровини и персонал.

Що се отнася до персонала - въпреки че Volkswagen съкрати 8000 работници в заводите си между юли 2019 г. и септември 2024 г., той е наел едновременно още 4000 хора по административни дейности. Синдикатите напомнят , че трудът представлява само малка част от разходната база на компанията и призовават ръководството да направи съкращения в други области, за да съживи печалбите. Само за първите 9 месеца на тази година те са намалели с 5,5 милиарда евро.

Лидерът на общия работнически съвет на VW - Даниела Кавало, представи собствено предложение за спестявания. Според него -  ръководството и бордът на директорите трябва непропорционално да намалят заплатите си, а акционерите като семейство Порше да се задоволят с по-малки дивиденти. Целта е да се намалят разходите за труд с 1,5 млрд. евро и да се предотврати затварянето на заводи.     

Това последното обаче е доста мъчна работа. Вече очевидно е ясно кои германски заводи на Volkswagen са в опасност. Бившата фабрика "Karmann" в Оснабрюк и бившата „Gläserne Manufaktur“ в Дрезден ще бъдат затворени или продадени. "Emden", където Passat някога слезе от поточната линия, ще продължи да съществува чрез договорно производство, съощиха едновременно Automotive News Europe и Bloomberg News.   

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 13 часа )
    Ужасноми напомня за една история - в лодката с 8 капитана и един гребец редовно губела по състезания и след анализ установили че виновен гребеца. (и го уволнили). Та и ФВ така. А рално проблема е, точно в раздутия мениджмънт и огромните им заплати (които те си получават така или иначе). Сега ще уволнят гребците, другите ще приберат по една заплта + бонус за добре свършената работа и след няколко месеца всичко отначало.
  • #10
    анонимен ( преди 13 часа )
    Не само шефовете, и работниците във ФВ взимат най-много в индустрията. Около 55К евро годишно. А че продукта им не е конглокентен е ясно още от Дизелгейт насам, ама това май шефовете им не го осъзнават като гледам.
  • #9
    анонимен ( преди 13 часа )
    До 7,да слиза на 10-ия час и се пали на 24 час.
  • #8
    анонимен ( преди 13 часа )
    Хехех тротинетката,нещо се отказа от мантрата 20 милиона електрички, геометричен ръст на продажбите и всяка година по един нов Гига завод. Фърнаджийската лопата пак се завъртя на 180 градуса.
  • #7
    До 5 ( преди 14 часа )
    Яйцеклетчо, той проблемът е ясен и още херберт дийс им го каза. Един volkswagen слиза от поточната линия на 30-тия час, а една Тесла още на десетия. Ето ти три пъти повече часове по 62 евро на час. Ако досега не си се научил да четеш цифри, няма и да се научиш. За тебе са йероглифи и такива ще си останат. Питай пак за 20-те милиона че пета година още не си разбрал какво е това число И защо го споменавам.
  • #6
    Car guy ( преди 14 часа )
    Марката Volkswagen е пазарен лидер в Европа всяка година от 2005 насам. Нейните автомобили са конглокентни. Проблемът не е продуктът, а разходите. - Мда, топ продукти. Технологични, конглокентни, екологични и както е модерно да се казва напоследък - устойчиви. Das *** хахахаххахах
  • #5
    анонимен ( преди 14 часа )
    Да наемат за консултант тротинетката,ще им реши всички проблеми.
  • #4
    анонимен ( преди 14 часа )
    Винаги се смята овърхед, но германските фирми имат склонността да го раздуват до нечовешки мащаби. Особено популярно е тоя овърхед да не се разхвърля по отделни проекти, а да се калкулира целия във всеки един отделен проект. И като удариш чертата, всичко е на загуба, а всъщност има голяма печалба. Това е една от причините за високите цени и големите ревове. Иначе цитираните заплати най-вероятно излизат както казва 1, защото работниците не са толкова високо платени.
  • #3
    анонимен ( преди 15 часа )
    Те немците са големи фалшификатори, аз нали съм работил в такава фирма, опитваха се да изкарат, че имали още два пъти заплатата ми като разходи за мен.
  • #2
    анонимен ( преди 15 часа )
    Хм, леко не съм съгласен, че проблемът не е в продуктите, а в разходите, но това са меринджейски проблеми, за които се плащана на меринджеите да разрешават. А аз не съм меринджей във ФВ.
fallback
Последни