fallback

Защо в студа двигателят трябва да се стартира два пъти

Елементарна процедура, която намалява натоварването върху мотора

През зимния период студът и ниските температури натоварват сериозно автомобила, особено ако е паркиран навън, а не в топъл гараж. За да се намалите натоварването на двигателя и да се удължи живота му, е важно да се спазват няколко правила при стартиране и шофиране.

Как да стартирате двигателя през зимата

Ако имате класически ключ за запалване, можете да използвате метода „две стартирания“. Това означава, че ключът първо се завърта до положение, в което всички индикатори на арматурното табло се активират и светват. Важно е да изчакате, докато предупредителните светлини, включително тези на подгревните свещи (особено важно при дизеловите двигатели), изгаснат. След това ключът се връща в първоначалното си положение и двигателят стартира отново. Това помага за загряването на подгревните свещи, особено при много ниски температури.

Предупредителна лампа за подгревни свещи

Обикновено се изобразява като спирала и свети в жълто или оранжево, като в студените дни може да гори по-дълго. Веднага след като лампата изгасне, можете да стартирате двигателя.

Как да започнете да шофирате със студен двигател

По-добре е да не загрявате двигателя на празен ход, а да започнете да шофирате, без да го натоварвате с високи скорости. Трябва да избягвате внезапно натискане на педала на газта, поне докато двигателят достигне работна температура. Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 ден )
    Какъв преводач, бе, Охо Бохо? - това е "статия" от Пешко Шугъра, взеизвестният нам тук "нечий", когото не могат да уволнят, независимо дали "превежда" или съставя от нулата творението си. Просто като видиш името му под статия, спираш да четеш: то изказ, то български език, то технически познания, то информативност на текста - за Пулицър е тоз наш "любимец"... :-( :-( :-(
  • #3
    бачо Кольо ( преди 1 ден )
    Аз лично(карам от 30години само дизели) когато е по хладно времето изчаквам след изгасване на лампата за подгрева още 5-10 секунди преди за стартирам,защото с изгасване на лампата релето не спира да подгрява-подгрева продължава още няколко секунди според студа и като завъртиш хем товариш акумулатора със стартиране,хем и подгрява.А при подгрев консумацията е висока(все пак свещите работят на късо) и старта е по труден.
  • #2
    Българина ( преди 1 ден )
    Нищо лично, НО ако запаля веднъж на студа, гасене... НЕМА :)
  • #1
    Охо Бохо ( преди 1 ден )
    "Да се СТАРТИРА двигателя два пъти", значи да стартирате, гасите и пак стартирате! Уволнете преводача!
fallback
Последни