fallback

Защо в студа двигателят трябва да се стартира два пъти

Елементарна процедура, която намалява натоварването върху мотора

През зимния период студът и ниските температури натоварват сериозно автомобила, особено ако е паркиран навън, а не в топъл гараж. За да се намалите натоварването на двигателя и да се удължи живота му, е важно да се спазват няколко правила при стартиране и шофиране.

Как да стартирате двигателя през зимата

Ако имате класически ключ за запалване, можете да използвате метода „две стартирания“. Това означава, че ключът първо се завърта до положение, в което всички индикатори на арматурното табло се активират и светват. Важно е да изчакате, докато предупредителните светлини, включително тези на подгревните свещи (особено важно при дизеловите двигатели), изгаснат. След това ключът се връща в първоначалното си положение и двигателят стартира отново. Това помага за загряването на подгревните свещи, особено при много ниски температури.

Предупредителна лампа за подгревни свещи

Обикновено се изобразява като спирала и свети в жълто или оранжево, като в студените дни може да гори по-дълго. Веднага след като лампата изгасне, можете да стартирате двигателя.

Как да започнете да шофирате със студен двигател

По-добре е да не загрявате двигателя на празен ход, а да започнете да шофирате, без да го натоварвате с високи скорости. Трябва да избягвате внезапно натискане на педала на газта, поне докато двигателят достигне работна температура. Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.

fallback
  • #24
    Не разбирам нищо от ( преди 1 час )
    Защо са направени термостатите, нали трябва да загрее двигателя за да можеш при потегляне да натовариш всички агрегати.Най малкото което трябва високи обороти за да зарежда динамото.Как ще тръгнеш със студен двигател да буксуваш в снега.
  • #23
    Прекрасна статия ( преди 4 часа )
    но най вероятно става въпрос за руски таралясници .
  • #22
    Бля бля, ( преди 4 часа )
    защото всичко опира до акъл, а и някой трябва да вземе лев за написана глупост!!!
  • #21
    Бровкин ( преди 5 часа )
    А мен са ме учили преди 50 г за камиони става въпрос че не трябва да тръгвам от място при работещ двигател докато не вдигне 40 гр водата
  • #20
    Жиро ( преди 6 часа )
    Мен са ме учили да включа светлините за няколко секунди което води до загряване на акумулатора и след това гасиш късите и палиш успешно .Урок в СБА 1972 г.
  • #19
    Residentpdp ( преди 7 часа )
    Що за графомански и технически неграмотен пост!?!Бутала, цилиндри, колянов вал си желаят смазване. Студ и вискозно масло, стекло се в маслената вана не смазват добре. Запалване, малко натоварване на всички тези елементи за достигане на добра температура и добро смазване, като решение да си намалиш износването на триещите се части.
  • #18
    Някой ( преди 10 часа )
    Много неграмотно технически е написано. Не стартиране на дигателя 2 пъти. А даване на пълен контакт два пъти. За дизелите да подгреят свещите. Помпите да подкачат гориво. Веднъж запалил ли си успешно, няма никаква логика да гасиш и да палиш отново. Тоест, още веднъж да натоварваш запалителната система. Още един полу студен старт на двигателя(зашото вече ще е поомазан от маслото).Но все пак студен.
  • #17
    анонимен ( преди 11 часа )
    има помпа в резервоара която качва налягане по магистралата до помпата с високо налягане така че въртите ключа няколко пъти както казва пауло куелю по добре всеки ден пешком до плажа отколкото с мерседес на работа
  • #16
    Гошо ( преди 12 часа )
    Все по-некадърни клавиатурни нинджи пишат статии.
  • #15
    Георги ( преди 13 часа )
    До 11 подгревните свещи се намират в жабката средния ред в дясно
fallback
Последни