fallback

Защо в студа двигателят трябва да се стартира два пъти

Елементарна процедура, която намалява натоварването върху мотора

През зимния период студът и ниските температури натоварват сериозно автомобила, особено ако е паркиран навън, а не в топъл гараж. За да се намалите натоварването на двигателя и да се удължи живота му, е важно да се спазват няколко правила при стартиране и шофиране.

Как да стартирате двигателя през зимата

Ако имате класически ключ за запалване, можете да използвате метода „две стартирания“. Това означава, че ключът първо се завърта до положение, в което всички индикатори на арматурното табло се активират и светват. Важно е да изчакате, докато предупредителните светлини, включително тези на подгревните свещи (особено важно при дизеловите двигатели), изгаснат. След това ключът се връща в първоначалното си положение и двигателят стартира отново. Това помага за загряването на подгревните свещи, особено при много ниски температури.

Предупредителна лампа за подгревни свещи

Обикновено се изобразява като спирала и свети в жълто или оранжево, като в студените дни може да гори по-дълго. Веднага след като лампата изгасне, можете да стартирате двигателя.

Как да започнете да шофирате със студен двигател

По-добре е да не загрявате двигателя на празен ход, а да започнете да шофирате, без да го натоварвате с високи скорости. Трябва да избягвате внезапно натискане на педала на газта, поне докато двигателят достигне работна температура. Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.

fallback
  • #36
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ми аз днес го стартирах 5 пъти, на петия чак запали. Лятото пали от раз, ама зимата ако не се кара 2-3 дни и не става от първия път.
  • #35
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пълни глупости!
  • #34
    Гост ( преди 1 месец )
    Задължително се пали с натиснат съединител и се изчаква минимум 1 минута да загрее преди потегляне!
  • #33
    dechev ( преди 1 месец )
    До #30 и #32 Богата смес на студен двигател и все още недостатъчно загрели бутало и сегменти , за да уплътняват добре цилиндъра.Гориво в картера.
  • #32
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как ще влезе гориво в картера бе малумници
  • #31
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.
  • #30
    Karcho ( преди 1 месец )
    Това ще помогне за предотвратяване навлизането на гориво в картера и ще подобри смазването.
  • #29
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защото сте ЛУДИ .Палиш и чакаш да позагрее
  • #28
    @.....на търкалета ( преди 1 месец )
    Груба грешка е да подгряваш свещите два пъти на съвременен дизелов двигател. Имайте в предвид, че свещите работят и след старта известно време. Колегата преди малко го е казал, 15-30 сек. вкл. светлините, това ще подгрее достатъчно батерията за последващото стартиране. А е задължително да поработи на място 3-5 мин, при -15 -20 маслото е с голям вискозитет, мазане практически отсъства.
  • #27
    анонимен ( преди 1 месец )
    Продавам зеле
fallback
Последни