IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda работи върху революционен бензинов двигател

Бъдещият Skyactive Z обещава съвършен баланс между бензин и кислород в горивната камера

Mazda продължава да инвестира в разработки на двигатели с вътрешно горене: японската компания потвърди, че вече е започнала работа върху изцяло нов 4-цилиндров бензинов мотор. Наречен Skyactiv-Z, той в крайна сметка ще замени и двата сегашни типа бензинови агрегати на Mazda: Skyactiv-X и Skyactiv-G.

Mazda намекна за такова развитие още през август като една страничка в презентацията на своите тримесечни финансови резултати. Но сега е потвърдено окончателно. Новият Skyactiv-Z ще бъде значително по-ефективен, за да отговори на затегнатите разпоредби за емисиите - не само в Европа, но и новите американски стандарти LEV IV.
  
    
Mazda Skyactive X
Mazda вече направи един технологичен пробив с иновативния Skyactive X. Бъдещият Skyactive Z ще довърши работата
   
       
Mazda обещава с този двигател да постигне митичното Lambda=1, тоест съотношението между въздух и гориво в горивната камера да е неизменно идеално балансирано, без кислороден излишък или кислороден глад. Това ще намали чувствително вредните емисии. Все още нямаме никаква представа как японците ще постигнат това, каква мощност ще развива новият агрегат и дали ще използва турбокомпресор. Няма официално потвърждение дори за кои модели ще се използва той. Единствената допълнителна информация, налична към този момент, е, че компанията планира след това да прехвърли новата технология и върху шестцилиндровите си двигатели през 2027.

Тук трябва да припомним, че Mazda работи и върху ново поколение роторен двигател. По-рано през годината компанията обяви, че ще си сътрудничи с Toyota и Subaru за разработването на двигатели с вътрешно горене от следващо поколение. Ролята на Mazda е да разработи роторни системи с по един или два ротора. Засега компанията не се ангажира със срокове и за този проект, но споделя, че "напредъкът е добър".
  
    

 

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Mazda 6 ( преди 2 седмици )
    Аз имам мазда 6 с 2.5 бензинов мотор и автоматична кутия. 2 години я карам и съм много доволен. Двигателя и кутията не са проблемни. Разхода е много поносим. Под 11 градско и под 8 извънградско. За сравнение преди това карах 2.0 tfsi, който също беше много приятен за каране, но гореше масло, вадеше стружки при всяка смяна на маслото и след 220000 километра започна да дава проблеми. Гореше с 1-2 литра повече. На този етап хуленето на 2.5 skyaktiv G ми се струва, че е от хора, които не са имали
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Сепуко харакири ( преди 2 седмици )
    Няма по голям шрот от това недоразумение от Хирошима
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Едно време имаше една порнопоредица Деби оправя (името на някой град). И Мазда така: оправиха ванкеловия двигател, после оправиха ДизОто, сега ще оправят и ламбдата. Но най-силно оправят клиентите си. Клатят с късо движение, но много усърдно.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Кислорода не се контролира. Контролира се количеството гориво да е точно толкова, че да може да изгори точно - нито да остава неизгоряло гориво, нито неизползван кислород. Електрониката отдавна го позволява, но компаниите не искаха да го пратят, защото означава дупки в кривата на мощността, особено при спортни коли.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    рапон ( преди 2 седмици )
    с компютър може да се контролира количеството бензин, остава да може и да контролират кислорода, това може да стане единствено с турбо или с подаване на чист кислород, нали?
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Първите двама са типичен пример за ирационални иддиоти. Без никакви технически данни, на едно голо обещание, са готови да засмучат японския ауспуф. А същевременно, Порше вече пуснаха новото 911 с ламбда 1 при 100% от ситуациите, като същевременно признаха, че дори предходният двигател е работел на 99% с ламбда 1.
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Между еднакво добри и различно лоши, винаги ще избера първото. Мазда се опитват да бъдат различни заради самото различие, в резултат на което предлагат изостанал продукт. Един път им се вързах на маркетинга и съжалявам. Отървах се от колата, но от първо лице научих болезнено колко много лъже маркетингът.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    до корфеите от 4 до ( преди 2 седмици )
    Не ги мислете Мазда. Парите са си техни и както искат ще си ги харчат,нали не ги вземат от Вас умните маркетолози. Ако успеят: добре за всички които харесват марката и искат да бъдат различни. Защото в тези времена на електрифициране на автомобилите, всички автмобили вече ще бъдат " еднакви" без значение на марката и колко таблета и е сложил в купето и сензори/камери отвън.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Понеже успяха с роторния и Skyactive-G...Тия не се научиха. За G-то не беше реклама, обещания, журналистически събития, а накрая дори им се наложи да го пуснат като микрохибрид, защото беше далеч от обещаните икономии. В САЩ въобще не го пуснаха, а в Европа остана с ограничени продажби. Вече дори бе говорят за него.
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Всичко е маркетинг ( преди 2 седмици )
    Няма какво ново да се измисли по ДВГ. Всичко вече е измислено. Всякакви конфигурации са пробвани. Двигатели с висока ефективност има още от времето на втората световна война. По принцип газотурбинните двигатели могат да постигат над 60% А най ефективния бутален двг е дизел със срещуположни бутала. Сега в ДВГ единствено могат да си играят с електрониката и периферията и до някъде могат да се подобрят и някой материали и да се удължи живота на двигателите. Всичко е друго е маркетинг.