IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият CLA би рекорд на Porsche Taycan

Според шефа на Mercedes това е „най-умният автомобил", който компанията някога е правила (ВИДЕО)

Новият CLA дори още не е пуснат на пазара, но Mercedes-Benz съобщи, че най-малкият му седан вече е поставил рекорд. Първата изцяло електрическа версия успя да измине 3715 км за 24 часа, подобрявайки постижението на Porsche от 2019 г. Тогава Taycan измина 3424 км на същата тестова писта в Нардо (Италия), но сега CLA EV записа с 291 км повече.


Mercedes-Benz GLA


На 12,55-километровия наклонен овал на Nardo Ring, CLA с нулеви емисии достигна средна скорост от 152 км/ч и трябваше да се зарежда 40 пъти, като всяко спиране отнемаше около 10 минути. Електрическият компактен седан е прекарал 6 часа и 40 минути на зарядната станция, което прави 28% от 24 часа. Вместо да прави по-малко и по-дълги спирания, Mercedes се възползва от 800V електрическата архитектура на автомобила и зареждането с постоянен ток, което позволява увеличение на пробега.

По време на поставянето на рекорда, батерията на производствения прототип е паднала до 10%, преди CLA да направи тези 40 спирания, за да я презареди до 55 процента или малко повече. Колата е изминавала само около 96 км между две зареждания.

Засега от Mercedes не разкриват техническите спецификации на бъдещия си модел, но се съобщи, че при поставянето на рекорда е използван вариант със задно задвижване с един двигател и двустепенна трансмисия. Серийният CLA ще се предлага още с два електромотора и задвижване на всички колела.



Въпреки че марката се фокусира върху електрическия вариант, моделът ще се предлага и във версии с двигател с вътрешно горене. Съперникът на BMW 2-Series Gran Coupe ще получи новоразработен 2,0-литров бензинов двигател, произведен в Китай от компанията Horse Powertrain, която е предприятие между Geely и Renault.

Както е известно, китайският милиардер Ли Шуфу, основател и председател на Geely Group, притежава 9,69% от акциите на Mercedes. Освен това китайската група BAIC държи 9,98% от правата на глас в компанията.

Новият CLA ще бъде пуснат в продажба през следващата година, но първите варианти ще бъдат електрически. Меките хибридни модели се очаква да излязат на пазара около шест месеца по-късно. Към седана ще се присъедини CLA Shooting Brake, който се очаква отново да бъде традиционно комби въпреки ефектното си заглавие. Модулната архитектура на Mercedes-Benz също така ще бъде в основата за новите кросоувъри GLA и GLB.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 1 седмица )
    Проверих, прав си за пистата. Рекордът е поставен на Нардо. Проверих и друг източник, защото както знаеш този не е много надежден. В клипа към статията, правиха теста на тяхната си тестова писта и казаха че предстоят още много тестове. Подведох се и си признавам грешката, както прави всеки който има топки. Даже ти благодаря, че ми я посочи! За постаналото обаче си повторил моите думи като свои, но ми обясняваш, че не съм прав. Прочети отново какво съм написал.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 седмица )
    Вие пък какво коментирате - новината тук е, че ще е с 2.0 литров китайски двигател
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Аз пък бих попитал каква хвалба е това да си подобрил рекорд на автомобил от преди 5-6 години? Според мен трябва да ги е срам а не да се хвалят, защото им е трябвало доста време да успеят да го направят!
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 седмица )
    Първо си купи кола, качи се да караш аз чак след това идвай да се изказваш как с 220 км в час средна скорост, ще минеш 1 000 км с един резервоар. И със 120 км в час няма да ги минеш с повечето автомобили, на които им направиха резервоарите по 40 литра. Попитай някой колко му харчи автомобила с 220 км в час, че очевидно не знаеш!
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 седмица )
    Пистата Нардо (Италия) е в Германия? В която няма ограничения ... само на около 20% от магистралите, когато не са в ремонт. Като изключим че всичко което си написал е грешно и безсмислено, коментара ти е много смислен
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Мда ( преди 1 седмица )
    Това е пълна пародия! Не знам даже как може да се хвалят с подобна загуба на ресурс и време и изобщо какво доказват с този опит? Всяка кола с ДВГ, ще измине това разстояние с максимум 4 спирания за зареждане за под 10 мин. 30 мин срещи 6 часа и 40 мин
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пак не става за средностатистическия форумен московец. Гнуст тия 3715 ги прави данни преди обяд, после в обедната прави още 3715, на връщане от работа още 3715, а накрая, след вечеря, излиза с личната да врътне още 3715, като никога, ама никога не спира, по никаква причина.
  • #12
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 1 седмица )
    В Германия няма ограничение на скоростта. Теста е правен в Германия. Тоест има практически смисъл от него, да покаже теоретичните възможности на автомобила. Не че някой може да ги постигне в реалността, но надали има ентусиаст дори да се пробва да кара 24 часа по аутобана. Това в реалността вече наистина няма никакъв практически смисъл.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 1 седмица )
    Мога само да ти стисна ръката, че имаш топки да си признаеш грешката! Постъпваш по мъжки! Всички грешим! Кога не сме разбрали смисъла, кога сме объркали сметките. По-важното обаче е как реагираш след като някой ти ги посочи! Извинявам се, ако съм те засегнал с думите си! Обърках те с някой друг, който никога не си признава грешка.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    7,8 - Незнам какво имам освен, че явно дремя с едното око. Условието съм го разбрал, но съм сментал на Порше-то без да искам вместо на МБ.. при 3700км - излизат.