Новият CLA дори още не е пуснат на пазара, но Mercedes-Benz съобщи, че най-малкият му седан вече е поставил рекорд. Първата изцяло електрическа версия успя да измине 3715 км за 24 часа, подобрявайки постижението на Porsche от 2019 г. Тогава Taycan измина 3424 км на същата тестова писта в Нардо (Италия), но сега CLA EV записа с 291 км повече.
На 12,55-километровия наклонен овал на Nardo Ring, CLA с нулеви емисии достигна средна скорост от 152 км/ч и трябваше да се зарежда 40 пъти, като всяко спиране отнемаше около 10 минути. Електрическият компактен седан е прекарал 6 часа и 40 минути на зарядната станция, което прави 28% от 24 часа. Вместо да прави по-малко и по-дълги спирания, Mercedes се възползва от 800V електрическата архитектура на автомобила и зареждането с постоянен ток, което позволява увеличение на пробега.
По време на поставянето на рекорда, батерията на производствения прототип е паднала до 10%, преди CLA да направи тези 40 спирания, за да я презареди до 55 процента или малко повече. Колата е изминавала само около 96 км между две зареждания.
Засега от Mercedes не разкриват техническите спецификации на бъдещия си модел, но се съобщи, че при поставянето на рекорда е използван вариант със задно задвижване с един двигател и двустепенна трансмисия. Серийният CLA ще се предлага още с два електромотора и задвижване на всички колела.
Въпреки че марката се фокусира върху електрическия вариант, моделът ще се предлага и във версии с двигател с вътрешно горене. Съперникът на BMW 2-Series Gran Coupe ще получи новоразработен 2,0-литров бензинов двигател, произведен в Китай от компанията Horse Powertrain, която е предприятие между Geely и Renault.
Както е известно, китайският милиардер Ли Шуфу, основател и председател на Geely Group, притежава 9,69% от акциите на Mercedes. Освен това китайската група BAIC държи 9,98% от правата на глас в компанията.
Новият CLA ще бъде пуснат в продажба през следващата година, но първите варианти ще бъдат електрически. Меките хибридни модели се очаква да излязат на пазара около шест месеца по-късно. Към седана ще се присъедини CLA Shooting Brake, който се очаква отново да бъде традиционно комби въпреки ефектното си заглавие. Модулната архитектура на Mercedes-Benz също така ще бъде в основата за новите кросоувъри GLA и GLB.