IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 от най-икономичните дизелови коли в историята

Dieselgate плюс хибридите и електричките са на път да затрият любимците на Европа

Години наред, направо десетилетия, дизелите бяха безспорни майстори на икономията на гориво. С нарастващата популярност на електричките и покрай скандала Dieselgate те излязоха от мода. Е, на Запад.

У нас са доста тачени все още. И има защо. Съвременни дизелови автомобили сега са по-ефективни от всякога. И незнайно защо са подложени на тези гонения от ЕС.


10 от най-икономичните дизелови коли в историята (ГАЛЕРИЯ)

 

0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    До автора - незнам победителя в тази класация какво прави тук. Това е концепт модел, който не е видял бял свят, за разлика от останалие. И на запад все оше си обичат дизела. Евро 6+ дизелите са къде къде по чисти, дори от бензина, но зелените чуми повтаряйки една лъжа от години.. и понеже сега са и на власт, резултата е виден. А иначе стадото си е стадо..
  • #7
    14 rate up comment 2 rate down comment
    ои ( преди 7 часа )
    До 3 Хората говорят за разход в литри, където няма как да стигнеш дизел. Преди разликата газ - дизел/бензин не беше 2,5 пъти в полза на газта и дизела излизаше по-евтино. Газ съм карал, повече не ща ако ще и без пари да е. То постоянно единия път била по-хубава върви, другия път била не знам си ква и не върви както трябва, ама клапанчета, филтърчета, кабели, свещи, настройки, аре сектир . За две кафета разлика на 100 км не си заслужава , поне за мен.
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    Не само високата първоначална цена,Тротка.Зареждането на бърза зарядна станция на дълъг път, се изравнява с цената на бензин.Извод.Електричката има смисъл само за къси разстояния,заредена в гаража.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    1ви може, но с условия разбира се. Да е равен пътя или поне да няма много изкачвания. След това я закрепяш на около 90 на 308 с 1.6 110кс с тежък крак ("до 90 на първа") съм го докарвал до 4.5/100.
  • #4
    3 rate up comment 12 rate down comment
    До лудория ( преди 8 часа )
    Именно за това електромобилите са най-доброто от двата свята - по-бързи и по-икономични от което и да е друго задвижване. Проблем засега остава високата първоначална цена. Този проблем няма изгледи да се промени през следващите 10-20 години за българската реалност в която средната възраст на автомобилите е 20 години. Практически няма електромобили на такава възраст за да говорим въобще за цени. То и без пари да ти ги дават, зависи какво ще могат като навършат 20 години, ако въобще ги навършат.
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 8 часа )
    Аз винаги съм предлагал на приятелите ми с дизели да си мерим разхода в пари. Никой не успяваше да смъкне цената до това на бензин/LPG. Имайте предвид, че става дума за семейни автомобили, не за малки коли. Каквото и да правят, при цените на горивата сега и преди, няма как дизел с разход над 5 литра в пари да бъде по-икономично от газ. Макар че и при градските може да се поспори, че съм имал Рено 5, 1.1 с газ, която беше икономична, но и бавна... като думата не може да опитше колко бавна.
  • #2
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 1 ( преди 8 часа )
    Така е, няма с разход в три но разход на дизелова баничарка, която по цял ден бърза за някъде претоварена има разход 4.5 на 100 на 700 хиляди километра без никакви ремонти. Питай дизелът да ти потвърди. Той я кара за последните седем години. Щом го е написал няма как да не е вярно. Всичко написано за дизелите е вярно само за електромобилите лъжат, че харчат само 20 на 100.
  • #1
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Това са разходи на хартия, няма дизел със среден разход 3/100. Това може само по надолнище и с попътен вятър да се постигне.