В Европа семейните автомобили с дизелово гориво някога диктуваха пазара. В началото на века дори изпревариха тези на бензин. В някои страни като Белгия и Франция - дизеловите превозни средства представляваха почти 80% от пазара на нови коли.
Голямото им търсене принуди автомобилните производители да налагат нови двигатели с рекордна скорост. Конкуренцията стана по-жестока от всякога и се появиха новите технологии като Common Rail и Pumpe Düse.
В резултат на лудата надпревара някои дизелови двигатели, произведени в Европа, се оказаха зле направени като надеждност и здравина. Колегата ни Иво Гиевски от Slashgear (да, роден в Скопие) прави своята класация за най-лошите изпълнения по темата. Той се аргументира, че посочените дизелови мотори са избрани след личен опит, разговори с инженери, мнения по форуми и признания на самите производители.
Най-лошите дизелови двигатели, правени в Европа (ГАЛЕРИЯ)
Land Rover и Jaguar са известни с производството на ненадеждни и скъпи за ремонт автомобили, така че присъствието на един от техните двигатели е включен в този списък. AJ200D - 2,0-литровият Ingenium , е четирицилиндров дизелов двигател с впръскване Common Rail, който се предлага във форма с турбо или с двоен турбокомпресор. Мощността варира от 150 к.с. до 240 к.с., което всъщност е прекалено за толкова малък дизелов двигател. В резултат на това Jaguar F-Pace, оборудван с него, достигна стотака за 7,2 секунди при разход от 6,9 литра на 100.
За съжаление, има голяма вероятност спестеното да бъде изразходвано за ремонт. Това е особено вярно за по-ранните версии на AJ200D, които бяха известни с повредите на синхронизиращата верига. Това може да е изненада за някои, тъй като трябва да са по-издръжливи от ремъците. При Ingenium това се случи главно поради повреда на обтегача. Преждевременно износените балансиращи лагери също бяха доста често срещани.
Редовен проблем е разреждането на маслото, тъй като то се смесва с дизеловото гориво. Това е доста опасно, ясно защо.
Както повечето съвременни дизелови двигатели, AJ200D също има проблеми със запушен DPF филтър и EGR клапан, но те поне са лесни за проблеми. JLR (Jaguar Land Rover) не помогна особено, като препоръча интервал за смяна на маслото от 33 00 километра или две години, което от двете настъпи първо. От опит - по-честата смяна на маслото може значително да подобри надеждността на този мотор.