Години наред, направо десетилетия, дизелите бяха безспорни майстори на икономията на гориво. С нарастващата популярност на електричките и покрай скандала Dieselgate те излязоха от мода. Е, на Запад.
У нас са доста тачени все още. И има защо. Съвременни дизелови автомобили сега са по-ефективни от всякога. И незнайно защо са подложени на тези гонения от ЕС.
10 от най-икономичните дизелови коли в историята (ГАЛЕРИЯ)
Френските производители на автомобили се борят помежду си за дизеловата корона от десетилетия, но през 2015 г. Peugeot постигна рекорд, изглеждащ невъзможе. Под зоркото око на местните регулатори, сериен 208 BlueHDi постигна тестов рекорд от 2,0 л/100 км. Това обаче беше при контролирани условия, като Peugeot нае собствени тестови пилоти. Въпреки това официалният рейтинг на автомобила за шофиране в реални условия все още беше световен рекорд - 3,00!
Колата можеше да бъде закупена с опционален пакет, който включваше специално проектиран заден спойлер и гуми Michelin Energy Saver+. Двигателят му беше сравнително голям до останалите тук със своите 1,6 литра, съчетан с ръчна трансмисия.
Различните начини за измерване на ефективността означават, че няма категоричен победител в състезанието за масово произвеждан дизелов автомобил с най-нисък разход на гориво. Но миниатюрният хечбек на Peugeot има солиден аргумент да е на върха.