IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японци разкриха мистерията с ниската цена на китайските електромобили

В Токио разглобиха BYD Atto 3 на части, за да разберат защо е толкова евтин

Японските производители развиват автомобилите с ниски или нулеви вредни емисии, като лидер сред тях е Toyota, която залага основно на хибриди. Те обаче са подложени на силен натиск от новите китайски компании, които определено вече ги изпреварват при електромобилите. И това се дължи основна на ниската цена на колите, произвеждани в Поднебесната империя.


BYD Atto3


В Toyota бързо осъзнаха, че тяхната платформа за електрически автомобили не може да се конкурира с китайците най-вече заради по-високата си цена. До голяма степен това се дълги на батериите, които са най-скъпите компоненти в колите, задвижвани изцяло на ток, но не само това определя продажната цена.

Затова японците решиха да разберат как конкурентите Китай се справят с този проблем. В Централния офис на министерството на икономиката, търговията и индустрията в Токио беше напълно разглобен Atto 3 - един от най-продаваните модели на BYD, като всички детайли бяха внимателно проучени от представители на водещите японски производители.

Основната цел беше да се разграничат частите, които изискват по-голяма инвестиция, от тези, които не изискват такава. Според Кеничи Ито - директор на Sanyo Trading, „китайските производители отдават голямо значение на евтиното производство, като тяхната визия е напълно противоположна на нашата."

Какво обаче се крие под „кожата“ на Atto 3 извън неговата батерия? В BYD се залага на система, която насърчава интегрирането на компоненти на най-високо ниво. Така електрическият мотор в действителност представлява електрифицирана ос, в която са интегрирани общо осем компонента, включително самия електродвигател, инвертор, редуктор, вградено зарядно устройство и преобразувател на постоянно напрежение.

Принципът „Всичко в едно“ намалява теглото и цената на компонентите, като той се използва и от китайски производители - като NIO, например, но не само от тях. В Hyundai смятат да използват същата система при обновения Ioniq 6, което кара японците да бъдат още по-внимателни. И да вземат мерки, за да наваксат своето изоставане.


0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 24 ( преди 2 седмици )
    BYD и CATL са готови да представят EV батерии, способни на пълно зареждане за 10 мин.От Майкъл Фун 19 юни 2024 гBYD и Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) се надпреварват да разработят и пуснат на пазара литиево-железно-фосфатни (LFP) батерии, които потенциално биха могли да заредят електрическо превозно средство (EV) от 0% до 100% само за 10 минути.
  • #25
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Achtung ( преди 2 седмици )
    Няма изненадани, че китайците правят най-добрите електромобили. Просто там се продават повече отколкото в САЩ, Европа и Япония взети заедно. Съответното количествено натрупване води до качествено изменение. Конглокенцията ще си свърши работата със или без мита.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 22 ( преди 2 седмици )
    Всъщност още не знаем до какво води по-бързото зареждане на китайските. Твърде вероятно е деградацията им да се окаже лоша - просто още са много млади, за да знаем. Нио го доказва - единствената компания, която притежава батериите на продадените коли, има едно от най-бавните зареждания. А китайските с LFP всъщност имат доста бавно зареждане. Аз лично в момента се доверявам единствено на Тесла за такава скъпа покупка - доказано ниска деградация и отлично, консистентно зареждане.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 2 седмици )
    Той и китайският юан се води, че е в съотношение 7:1 спрямо щатския долар, ама айде сети се защо и според кого. Подсказка: щото Китай казва, че е така и никой друг.
  • #22
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 18, 19, 20 и 21 ( преди 2 седмици )
    Ето че не е важно от какво ги сглобяват и кой го е произвел. Уж ги сглобяват от едни и същи части, а европейските автомобили се зареждат с максимум 150 kW и ускоряват за 10 секунди до 100, а китайското менте xiaomi зарежда с 500 киловата за 11 минути и прави рекорди на нюрбургринг.
  • #21
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Евтиното излиза по-скъпо. Старата максима важи с пълна сила по темата. За мен винаги е било важно да има и обучени механици. Кой ще ги поправя тези "всичко в еднота"? Ами при ПТП - удобно отбягвана тема. Пък на вторичния пазар - то такъв въобще няма да има..
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ся, тоя еднакъв двигател на 3 и S хиляда или сто пари струва? Щото аз предпочитам двигатели, който струват 1000 пари. Ако е сто пари тесловия, и си купиш плейд, не си ли се минал нещо?
  • #19
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе тротинет, какво стана с мантрата за липсата на ремонти и поддръжка на електрички? За каква ремонтопригодност, лесни ремонти и лесни замени дрънкаш? Нали всичко щяха да го оправят само по WiFi? Вчера ги хвалите, че не се чупят, днес ги хвалите, че лесно се ремонтират. Защо му е ремонт на нещо което не се чупи
  • #18
    22 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    И колко от стойността на колата спестява този електромотор? "Мистерията" с ниските цени на китайските коли са ДЪРЖАВНИТЕ СУБСИДИИ и ПОЛУРОБСКИЯ ТРУД!Защо произведените в Европа китайски коли не са по-евтини, а даже са по скъпи от европейските модели произведени в същите заводи?Силно се преувеличава с китайската "изобретателсност". В колата на Шауми например, 80% от компонентите са на БОШ!Дизайна е на европейски дизайнери, като изключим батерията и софтуера на мултимедията,то китайско не остана
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ето ти клипа за да не кажеш че си измислям youtu.be/4lGVimLK58g