IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пак ще спират старите коли в центъра на София

Ограничението влиза в сила от 1 декември, не е ясно как ще се глобяват нарушителите

Зона за ниски емисии в София, известна още като „малък ринг” отново ще влезе в сила на 1 декември. Тя беше въведена през декември миналата година, но отпадна през март, като целта беше да се ограничи влизането на автомобили от екологична категория 1 и 2 - тези, които замърсяват най-много въздуха.


ниски емисии


„Малкият ринг“ се намира между булевардите „Патриарх Евтимий“, „Скобелев“, „Сливница“, „Васил Левски“ и улица „Опълченска“, а предвидените глоби за нарушителите бяха от 50 до 200 лв за физически лица и от 1000 до 2000 лв за юридическите.

Ниско емисионната зона ще ограничи навлизането в центъра на около 140 000 автомобила, като тя ще продължи да действа до 28 февруари догодина. Миналата година в центъра са влизали по около 8000 такива коли на ден, но шофьорите не са били глобявани, тъй като автоматичната система за засичането им така и не проработи.

От утре Столична община започва информационна кампания за предвижданите ограничения. Оттам обаче се оплакаха, че глобите ще бъдат събирани трудно.

„Връчването на тези глоби по така написаната наредба е много трудно и много ще затрудни администрацията. Не можем да глобяваме с фиш, трябва да е акт, който трябва да се връчи. За целта човекът трябва да си го вземе, което изключително много усложнява процеса. Общинският съвет трябва да преразгледа наредбата, така че такива ограничаващи мерки да могат лесно да се прилагат", каза Илиян Павлов, зам.-кмет по транспорта в Столична община.


Още по темата - четете на Dnes.bg


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Дърветата за мен са еко гориво - гориш, след това сееш и пак тези дървета си вземат нужното от атмосферата. Но електричеството, прозиведено от въглища, газ, атомни централи, електропанели не е еко. След 10 години аумулаторите, след 200 години панелите, след 10 000 години атомното гориво, пластмасата не знам колко години, все ще замърсява света. А дърветата... нека да помисля, ах, да, нямат да го правят. ;) Айде, да посеете една тесла и да даде плодове, да чисти въздуха...
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    Разбира се че ще ти забранят да си гледаш кокошки на осмия етаж на панелката. Чак се чудя защо все още не са ти забранили. Не съм сигурен и дали има забрана да се изхождаш по голяма нужда по тротоарите. Защо въобще трябва да ти забраняват, за да не цапаш и да не вредиш на останалите. Толкова ли се радваш, че тровиш с пушека от печката всичките си съседи, да някой трябва изрично да ти забранява да го правиш? Или ВЯРВАШ , че дървата са възобновяемо екологично чисто гориво, като синтетичните горива
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Владо ( преди 1 месец )
    Това е само първа стъпка. Последната ще е след 10 години, когато ще им бъде забранено движението на автомобили с ДВГ напълно. Стъпка целяща да се промени по-скоро начина на мислене, отколкото постигане на моментални резултати с чистотата на въздуха. Както виждаш, забраната е проформа и дори няма реални глоби. Реалните резултати ще са от забраната на горене на дърва и въглища за отопление в няколко квартала на София, която влиза от 1 януари 2025. Вероятно тази година и за тях няма да има глоби
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Виждам ги нещата ( преди 1 месец )
    Да оставим тези забрани. Освен това се забраняват вече и печките за отопление, по-натам ще забранят да си гледаме кокошки и др. домашни животни за да може насила да ядем само ГМО-вредна храна. После ще забранят да дишаме въздуха и да пием водата ако е чиста изворна - само от бутилка от завод иначе съд !
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Владо ( преди 1 месец )
    Дори и да приемем, че автомобилите от 1ва и 2ра категория са най-замърсяващите (което не винаги е така), ми изникват 2 въпроса:Нали ограничавайки ги водачите ще трябва да заобикалят "малкия ринг", и така най-замърсяващите (уж) ще трябва да се движат чувствително по-дълго, замърсявайки още повече.И друго - този "малък ринг" няма никаква преграда по въздух...Все едно да разделиш един басейн с лента на повърхността и от едната страна да са пикаещи, а от другата - непикаещи...Смях в залата.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тъй, ама не съвсем.. ( преди 1 месец )
    Анонимен, това което описваш му викат "утопия", спомни си какво стана с с парите от дългочаканата Толтакса - оказа се че приходите от милиони не са достатъчни само за да се поддържа и да се плащат заплати-същото ще бъде и тези пари.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не смеят, гласоподаватели са. Иначе лесно да са го решили проблема, с данъците и във фонд за общината, после с едно добро управление на фонда - нови паркове, дървета, подобряване на улична настилка, нови миячи и водоноски, може и автоматични, често миене да събира прахоляка, и може да се пооправят нещата.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Софето ( преди 1 месец )
    Софиянци вече много са добре, фирми, магазини и какво ли не.Има ли парички нашенския шоп, хубав е живота рипа хайде хоп. Ласмаги, джасмаги, дискотеки, маратони. Шоколади, марципани, биберони, макарони. Кастофони, мастофони, тонколони, монколони. Акордеони, макордеони. Get up U, get up U!
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Некадърниците от спаси софия, освен да акат и да сеят умопомрачително безхаберие нищо друго не могат. За бога, спасете софия, напуснете!
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Това че не могат да глобят 100% от нарушителите, а ще те глобяват само когато те засекат полицаите и те спрат да ти напишат акта, успокоява ли те? Че няма да ти пишат акт всеки ден а само по два-три пъти седмично? Ще си позволиш ли да влизаш? Докато не напишат някоя наредба, с която да могат да глобяват автоматично при засичане с камера, както глобяват за скоростта.