fallback

Nissan: Хибридната ни система EREV е най-доброто решение в момента

Японската компания ще внедри технологията и в по-големите си автомобили

Nissan предприема големи стъпки в света на електрификацията. В идните 5 години японският автомобилен производител планира напълно да обнови гамата си задвижващи системи с микс от електрически автомобили (EV), plug-in хибриди (PHEV) и новоизлюпващите се електрически превозни средства с увеличен пробег (EREV).

Докато електромобилите доминират в стратегиите на повечето автомобилни производители, Nissan счита EREV за интелигентно решение за по-големи превозни средства, които традиционно разчитат на ДВГ.

Какво е EREV?

Може да се каже, че EREV е нещо средно между plug-in хибрид и напълно електрически автомобил. С по-малка батерия от чистите EV (около 20-30 kWh в сравнение с типичните 60-135 kWh), колата се съчетава с ДВГ, който работи изключително като генератор за батерията. Резултатът? По-дълъг пробег без нужда от огромна и скъпа батерия.

Разликата може да изглежда незначителна, но системата е доста подходяща за повечето SUV, които в момента страдат като напълно електрически модели. По-големите автомобили винаги са идвали с по-високи цени и маржове на печалба. Тъй като автомобилната индустрия обаче преминава към електрификация, те изискват и много по-големи и по-тежки батерии, за да се конкурират с пробега на техните събратя с ДВГ. А това е скъп проблем. Ford вече се отказа от плановете си за пълноразмерен електрически SUV, защото сметката просто не излиза. Точно тук е интересът на Nissan към EREV.

Къде EREV се вписва в гамата на Nissan

По време на събитието Fast Forward на Nissan, главният директор по планирането Понц Пандикутира сподели, че по-големите превозни средства на компанията, като Rogue, Murano и Pathfinder, са основни кандидати за EREV. Докато съвременната технология за батерии прави напълно електрическите версии на тези SUV трудни, като EREV те могат да станат електрически по-рано. Дори EREV могат да надминат сегашните електромобили, когато става въпрос за теглене например, предлагайки по-бързо зареждане с гориво и по-голям обхват.

С подобряването на технологиите за батерии, Пандикутира заяви, че Nissan ще се стреми да разшири EREV до най-големите си модели, като Armada, с крайната цел да премине към напълно електрически.

Задава се пробив при батериите

Японската компания има и други планове - инвестира солидно в нова технология за батерии. През 2026 г. компанията ще пусне литиево-йонна батерия от следващо поколение с 25% по-висока енергийна плътност. Това ще подобри обхвата и ще намали разходите, правейки електромобилите по-достъпни.

Гледайки още по-напред, компанията се надява да представи твърдотелни батерии до 2028 г. Те ще се зареждат по-бързо, ще бъдат по-леки и ще предлагат двойно по-висока енергийна плътност от настоящите. Това са все ключови фактори за превръщането на електромобилите в по-жизнеспособна опция за всички видове превозни средства.

Както обикновено обаче, пътят към електрификацията в света на автомобилите далеч не е праволинеен. Въпреки че Nissan все още работи за чисто електрическа гама, междинните решения като EREV са важна стъпка за близкото бъдеще на японците. Само ако индустрията можеше да спре да въвежда нови съкращения всеки месец, наистина щеше да прогресира.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 6 минути )
    Системата е абсолютна безсмислица, реалния разход е подобен на стандартен ДВГ. Батерията от 2 kWh стига само за каране в града от светофар до светофар.
  • #6
    До 5 ( преди 1 час )
    Показват само едно - японците са технологично изостанали. В Китай повечето хибриди са точно такива. На практика са електромобили със средно големи батерии и ДВГ за "удължител на обхвата". До скоро китайската зарядна инфраструктура, както и в останалия свят не беше особено развита и имаше смисъл от тези хибриди. Електромобилите се зареждаха бавно и имаше смисъл от тези хибриди. Електромобилите имаха малък пробег и имаше смисъл от тези хибриди. Всичко това остава в историята за едно със смисъла им
  • #5
    анонимен ( преди 3 часа )
    Не виждам особен смисъл от такава система. Това което е икономисано от теглото на батерия е заменено от ДВГ (който дори е по тежък). Всички такива опити показват само едно - че без ДВГ - не може!
  • #4
    анонимен ( преди 3 часа )
    Изключително иновативно решение! Само на японец може да му дойде на ума защото са свръх интелигентни! Ако заредиш 12 литра бензин за 30 лв седмично, вместо само 150 км с хибридната Toyota на гостенина, този nissan ще мине 300 км. При само 50% КПД на генератора в багажника или на ремаркето, от тези 12 l се произвеждат над 50kWh електрическа енергия за зареждане на батерията. Гениално! Два пъти повече километри със същото количество гориво. При 110% КПД с двигателя на турбо километрите стават 600!
  • #3
    Гостенино ( преди 3 часа )
    Японецът си е японец! Високотехнологичен! Вместо да дърпа ремарке е сложил генератора в багажника! Умни се тези японци умни са. Трябва да учим японски, за да разбираме по-добре гуруто Тойода! То така или иначе цял живот сме учили за инженери по ДВГ и нищо не сме разбрали заради онзи измамник Исак Нютон, поне от японците да научим нещо.
  • #2
    Гост ( преди 4 часа )
    Който не може да направи автомобил с ДВГ или хибрид,влачи бензинов генератор на ток след Теслата.
  • #1
    анонимен ( преди 4 часа )
    Който не може да направи електромобил с бързо зареждане, е принуден да му сложи ДВГ да зарежда батерията, за да компенсира висенето на зарядни станции при дълги пътувания.
fallback
Последни