fallback

Nissan: Хибридната ни система EREV е най-доброто решение в момента

Японската компания ще внедри технологията и в по-големите си автомобили

Nissan предприема големи стъпки в света на електрификацията. В идните 5 години японският автомобилен производител планира напълно да обнови гамата си задвижващи системи с микс от електрически автомобили (EV), plug-in хибриди (PHEV) и новоизлюпващите се електрически превозни средства с увеличен пробег (EREV).

Докато електромобилите доминират в стратегиите на повечето автомобилни производители, Nissan счита EREV за интелигентно решение за по-големи превозни средства, които традиционно разчитат на ДВГ.

Какво е EREV?

Може да се каже, че EREV е нещо средно между plug-in хибрид и напълно електрически автомобил. С по-малка батерия от чистите EV (около 20-30 kWh в сравнение с типичните 60-135 kWh), колата се съчетава с ДВГ, който работи изключително като генератор за батерията. Резултатът? По-дълъг пробег без нужда от огромна и скъпа батерия.

Разликата може да изглежда незначителна, но системата е доста подходяща за повечето SUV, които в момента страдат като напълно електрически модели. По-големите автомобили винаги са идвали с по-високи цени и маржове на печалба. Тъй като автомобилната индустрия обаче преминава към електрификация, те изискват и много по-големи и по-тежки батерии, за да се конкурират с пробега на техните събратя с ДВГ. А това е скъп проблем. Ford вече се отказа от плановете си за пълноразмерен електрически SUV, защото сметката просто не излиза. Точно тук е интересът на Nissan към EREV.

Къде EREV се вписва в гамата на Nissan

По време на събитието Fast Forward на Nissan, главният директор по планирането Понц Пандикутира сподели, че по-големите превозни средства на компанията, като Rogue, Murano и Pathfinder, са основни кандидати за EREV. Докато съвременната технология за батерии прави напълно електрическите версии на тези SUV трудни, като EREV те могат да станат електрически по-рано. Дори EREV могат да надминат сегашните електромобили, когато става въпрос за теглене например, предлагайки по-бързо зареждане с гориво и по-голям обхват.

С подобряването на технологиите за батерии, Пандикутира заяви, че Nissan ще се стреми да разшири EREV до най-големите си модели, като Armada, с крайната цел да премине към напълно електрически.

Задава се пробив при батериите

Японската компания има и други планове - инвестира солидно в нова технология за батерии. През 2026 г. компанията ще пусне литиево-йонна батерия от следващо поколение с 25% по-висока енергийна плътност. Това ще подобри обхвата и ще намали разходите, правейки електромобилите по-достъпни.

Гледайки още по-напред, компанията се надява да представи твърдотелни батерии до 2028 г. Те ще се зареждат по-бързо, ще бъдат по-леки и ще предлагат двойно по-висока енергийна плътност от настоящите. Това са все ключови фактори за превръщането на електромобилите в по-жизнеспособна опция за всички видове превозни средства.

Както обикновено обаче, пътят към електрификацията в света на автомобилите далеч не е праволинеен. Въпреки че Nissan все още работи за чисто електрическа гама, междинните решения като EREV са важна стъпка за близкото бъдеще на японците. Само ако индустрията можеше да спре да въвежда нови съкращения всеки месец, наистина щеше да прогресира.

fallback
  • #19
    Honda ( преди 3 седмици )
    Това решение го има отдавна при Хонда, голяма иновация няма що! ДВГ генерира ток
  • #18
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Идеята е добра защото не всички имат достъп до бързо зарядно в гората или на село
  • #17
    до 8 Шофьор ( преди 3 седмици )
    Хайде по-леко с лъжите. Nisan X-Trail e-Power e-4orce на магистрала с умерена скорост 120 км/ч гори 12,6 л/100. Тази кола е еко-подигравка. Engineering Explained дори имаше видео, обясняващо защо дори теоретично не може да е икономична. Повярвал си на японски изостанали измамници и сега се опитваш да си прикриваш грешката с лъжи. Тази система е една от най-големите недоразумения, правени някога в автомобилната индустрия.
  • #16
    До плайд ( преди 3 седмици )
    Например В статията става въпрос за хибрид който на практика е електромобил с 20kWh батерия, който има удължител на пробега - ДВГ генератор който зарежда батерията, НО НЕ Е СВЪРЗАН С КОЛЕЛАТА . Ти си РАЗБРАЛ статията и си дал точните практически примери. 7 8 и 9 не са разбрали въобще статията. 7 говори за нормален хибрид с 2kWh . 8 говори, че кара абсолютно същия и зарежда 20kWh само от рекуперацията и при спускане няма място в батерията. 9 твърди че екстрейл е EREV
  • #15
    До плайд ( преди 3 седмици )
    Ироничното е, че трябва да повторя същото и за тебе. Функционална неграмотност няма нищо общо с функционалността. Функционална неграмотност е словосъчетание което описва индивид който може да прочете някакъв текст, но не разбира смисъла му. Това е като да можеш да четеш на английски, но да не знаеш английски и да не знаеш какво точно си прочел.
  • #14
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тесла със прикачен дизелов генератор!Къде им е КПД-то?
  • #13
    До 13 ( преди 3 седмици )
    Объркал си гледната точка. Собствениците на електромобили се чудят как някой може да даде 150 000 лв за бавен бензинов автомобил вместо за 100 000 да си купят бърз и икономичен електромобил.
  • #12
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Аз избягвам всичко що е хибрид или EV, това са пълни глупости и ненужни усложения за всеки един автомобил родени от зелените ***. Ако искам да спестя от гориво първо може да не карам, мога да карам икономично или да ходя пеша. Да се изръсиш 150 бона за някаква кола и да викаш колко ти било евтино горивото показва само що за *** си.
  • #11
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дизеловите локомотиви и някои кариерни камиони си работят така от десетилетия и нищо им няма.
  • #10
    PLAID ( преди 3 седмици )
    #10 начи твърде функционално стана тука с тая твоята заучена фраза. От втория път се отегчихме, а ти я караш с години всеки пост 1 и също, 1 и също до обезумяване. Какво си зациклил с тая функционалност? По темата: Нисане, Нисанеее, 21 век ще ми гориш бензин във всяка кола, да ми произвеждаш ток... 2010 Volt, 2014 i3 REX, 2023 Mazda MX-30 R-EV - да виждаш някой да ги купува? А кое купуват? Игрека с 250 кВт зареждане - за цялата година зарядните му сесии са със средно време 11 минути. Е, Нисане?
fallback
Последни