В Европа семейните автомобили с дизелово гориво някога диктуваха пазара. В началото на века дори изпревариха тези на бензин. В някои страни като Белгия и Франция - дизеловите превозни средства представляваха почти 80% от пазара на нови коли.
Голямото им търсене принуди автомобилните производители да налагат нови двигатели с рекордна скорост. Конкуренцията стана по-жестока от всякога и се появиха новите технологии като Common Rail и Pumpe Düse.
В резултат на лудата надпревара някои дизелови двигатели, произведени в Европа, се оказаха зле направени като надеждност и здравина. Колегата ни Иво Гиевски от Slashgear (да, роден в Скопие) прави своята класация за най-лошите изпълнения по темата. Той се аргументира, че посочените дизелови мотори са избрани след личен опит, разговори с инженери, мнения по форуми и признания на самите производители.
Най-лошите дизелови двигатели, правени в Европа (ГАЛЕРИЯ)
VW Group не беше на „Вие“ с технологията common rail, дори когато 2.0 TDI Pumpe Düse още беше на пазара. Един от ранните такива двигатели беше 3.0 TDI V6, представен на публиката през 2004 г. Проектиран да задвижва по-луксозните коли на немците, този шестцилиндров двигател беше технологичен ураган, произвеждащ до 245 коня, но същевременно супер икономичен. Всъщност, във второто поколение 2011 Porsche Cayenne той постигна комбиниран разход на гориво от 8,83 л/100 км
За съжаление, двигателят стана известени с това, че се разваля рано, често на около 150 000 километра. Мъчеха го всякакви проблеми с една обща черта – все скъпи за ремонт. Обтегачът на ангренажната верига често се повреждаше, което можеше преждевременно да я износи. А оттам и скъпи ремонти на двигателя. Инжекторите също често се разваляха, а това доставя нацилиндъра твърде много или недостатъчно дизелово гориво. Затова и счупените бутала са много често срещани в 3.0 TDI V6.
При някои версии на тези двигатели слабо звено се оказа зъбните колела на разпределителния вал. И накрая, не е рядкост лагерите на коляновия вал да се повредят поради ниско налягане на маслото.