IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai превръща цялото предно стъкло в екран

Холографският дисплей ще се появи в серийно производство след 3 години

Надпреварата между производителите за внедряването на по-добри и по-функционални екрани в салона на автомобилите си достигна нови високи през последните години. Cadillac Escalade вече предлага огромен 55-инчов дисплей, докато конкурентът Lincoln Navigator леко изостава със своя 48-инчов екран.


Hyundai Mobis


Логично изниква въпросът „Каква ще е следващата стъпка за подобряване на дигиталното управление?“ Тя може да дойде по-рано от очакваното, благодарение на Hyundai Mobis, който си партнира със специалиста в оптиката - компанията Zeiss, за създаването на „холографски дисплей на предното стъкло“. Той ефективно превръща предното стъкло във високотехнологичен head-up дисплей, който може да замени цифровия инструментален панел, информационно-развлекателната система и дисплея на предния пътник.

Освен това, тъй като това е само проекция, шофьорите могат да „проверяват множество части от информация, без да откъсват очи от пътя“. И което е по-важно - тази технология, която засега съществува само във филми и реклами, може да стане реалност съвсем скоро, тъй като началото на масово производство е планирано за 2027 г.

Засега липсват повече подробности за технологията, но от Hyundai Mobis твърдят, че дисплеят разчита на високотехнологичен проектор, както и на прозрачно фолио, което е поставено върху предното стъкло. Самият филм е едва по-дебел от кичур човешка коса, с размери само 100 микрометра.

Предварителната разработка на продукта вече е в ход, като технологията наскоро е била демонстрирана пред „вътрешни глобални клиенти - автомобилни производители“, което вероятно означава Hyundai и Kia. Независимо от това, нейните са създатели са отворена за привличане на нови клиенти, като посочват данните от фирма за пазарни проучвания. Тя твърди, че „световният холографски HUD пазар се очаква да нарасне до около 7 милиона единици до 2030 г., утвърждавайки се като нова тенденция в дисплеите от следващо поколение.”


0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Искаш да кажеш че не плащаш за аналоговия километраж, оборотомер и всички други часовници и лампички по арматурното табло на автомобила ти? Не плащаш за всички копчета дръжки лостчета и те са с отрицателно тегло и не тежат, да затова като ги премахнат и ги заместят с някакъв дисплей, автомобилът ще стане по-тежък и скъп? Сигурността и надежността на 100 копчета, лампички, стрелки и всичките хиляди кабели до тях е по-голяма Вярно си наивен и технически неграмотен?
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Карал съм няколко такива и не виждам кое му е толкова невероятното на хед ъпа. Залъгалка. гледаш да изключиш или скриеш повечето шарении и да остане само скоростта ако въобще го ползваш... 90% от "екстрите" в колите са тотално ненужни и не се ползват а 1во ги плащаш, 2ро плащаш да ги поддържаш и 3то разнасяш излишна тежест с тебе, и то не малка
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До долните ( преди 1 месец )
    Първо се качете на автомобил с head up дисплей, а след това философствайте. Това си е най-обикновен хедъп, но не само пред шофьора, а на цялото стъкло. Стъклото си е прозрачно и не ти пречи на видимостта на пътя.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Поредна пълна простотия, за която не се съмнявам ще се намерят ментални *** да викат ура...
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да, всички около мен постоянно се оплакват, че най-големият им дерт с колите им е, че няма достатъчно и огромни екрани в тях.
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    опасно...рисковано...