Надпреварата между производителите за внедряването на по-добри и по-функционални екрани в салона на автомобилите си достигна нови високи през последните години. Cadillac Escalade вече предлага огромен 55-инчов дисплей, докато конкурентът Lincoln Navigator леко изостава със своя 48-инчов екран.
Логично изниква въпросът „Каква ще е следващата стъпка за подобряване на дигиталното управление?“ Тя може да дойде по-рано от очакваното, благодарение на Hyundai Mobis, който си партнира със специалиста в оптиката - компанията Zeiss, за създаването на „холографски дисплей на предното стъкло“. Той ефективно превръща предното стъкло във високотехнологичен head-up дисплей, който може да замени цифровия инструментален панел, информационно-развлекателната система и дисплея на предния пътник.
Освен това, тъй като това е само проекция, шофьорите могат да „проверяват множество части от информация, без да откъсват очи от пътя“. И което е по-важно - тази технология, която засега съществува само във филми и реклами, може да стане реалност съвсем скоро, тъй като началото на масово производство е планирано за 2027 г.
Засега липсват повече подробности за технологията, но от Hyundai Mobis твърдят, че дисплеят разчита на високотехнологичен проектор, както и на прозрачно фолио, което е поставено върху предното стъкло. Самият филм е едва по-дебел от кичур човешка коса, с размери само 100 микрометра.
Предварителната разработка на продукта вече е в ход, като технологията наскоро е била демонстрирана пред „вътрешни глобални клиенти - автомобилни производители“, което вероятно означава Hyundai и Kia. Независимо от това, нейните са създатели са отворена за привличане на нови клиенти, като посочват данните от фирма за пазарни проучвания. Тя твърди, че „световният холографски HUD пазар се очаква да нарасне до около 7 милиона единици до 2030 г., утвърждавайки се като нова тенденция в дисплеите от следващо поколение.”